Gå til innhold

Hjelp til treningsprogram


MiniIngrid

Anbefalte innlegg

Har prøvd å sette opp en to-splitt, dere som har peil- hvordan ser dette ut?

Dag 1+3 - Bryst skuldre, triceps

Dag 2+4 - Bein, biceps, mage

dag 1

nedtrekk

sittende roing

benkpress

dips

arnoldpress

sidehev

franskpress

dag 2

strake markløft

bulgarske utfall

hip thrust

globet squat

bicepscurl

mage

dag 3

knebøy

burgarske utfall

hip thrust

liggende lårcurl

bicepscurl

dag 4

stående roing

chins

nedtrekk

skulderpress

sidehev

tricepspress med tau

mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, du må for det første bytte om på dag 3 og 4. Du har også glemt å legge til bryst på dag 4. Ellers litt overfokus på bakside lår/rumpe kanskje. Jeg ville forslått å bytte ut hip thrust og bulgarske utfall på dag 3 med liggende benpress. Ellers er det vel egentlig ganske greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at han glemte å skrive at han også skulle trene rygg på den dagen – noe som forøvrig ikke er veldig uvanlig.

Jeg synes utover det at det ikke er noe i veien med å ha med hip-thrust, både ift. skadeforebygging og at den øker yteevnen. Om man har to for framside; f.eks knebøy og bulg. utfall kan man fint ha strake markløft og hip-thrust for bakside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at han glemte å skrive at han også skulle trene rygg på den dagen – noe som forøvrig ikke er veldig uvanlig.

Jeg synes utover det at det ikke er noe i veien med å ha med hip-thrust, både ift. skadeforebygging og at den øker yteevnen. Om man har to for framside; f.eks knebøy og bulg. utfall kan man fint ha strake markløft og hip-thrust for bakside.

Det er så, men jeg mener at bulgarsk utfall ikke er noen direkte fremside-øvelse. Det er mulig at jeg er bygget noe snodig, men jeg merker en rimelig god trøkk både på rumpe og lår på denne øvelsen. Uten at jeg mener det er en isolat for baksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det avhenger selvsagt litt av hvordan du tar den. Jo lengre frem du har det fremste beinet, jo mer tar den på baksiden. I EMG-studier ser man derimot 3-8 ganger så høy aktivitet i vastus lateralis som i biceps femoris og gluteux maximus.

Jeg skulle ha hatt den til å ta på fram side. Skal jeg da ha beinet i 90 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger selvsagt litt av hvordan du tar den. Jo lengre frem du har det fremste beinet, jo mer tar den på baksiden. I EMG-studier ser man derimot 3-8 ganger så høy aktivitet i vastus lateralis som i biceps femoris og gluteux maximus.

Se det ja, der lærte jeg noe i dag også . Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...