Gå til innhold

Hjelp meg å forstå bruken av kreatin?


Sara Victoria

Anbefalte innlegg

Bruker per idag kreatin fra proteinfabrikken, tar 3 doser hver dag og har god effekt av det.

Kan man bruke kreatin over lengre perioder? Er det nødvendig med litt opphold? Og hvor lang tid tar det før full effekt igjen etter et lite opphold?

Jeg skal ha en uke treningsfri nå da jeg er en smule overtrent... Burde jeg da også ta pause fra kreatin? Bortkasta å bruke kreatin i den perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bak på pakken står det at man skal ta 4 scoop om dagen?

Ser faktisk at de skriver 5 gr 2-4 ganger dagen også etter oppladningen. Men dette er mye mer enn du trenger for opprettholde maksimale verdier av kreatin. Er det fullt så er det fullt og du har ingen gevinst av å ta mer enn 5 gram til dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er den "gamle" måten å ta kreatin på.

Ok den som gir mest mynt i kassa ;)

Som mange sier, eneste forskjellen på oppladningsvase vs ikke er bare tiden det tar å fylle opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min pakke står det 4 ganger om dagen i 5 dager (for å komme igang) så en scoop hver morgen i 64 dager så tar man pause (hvor lenge denne pausen skal være vet jeg ikke...)

Hvor lang den pausen skal være, lurer jeg på óg? Er f.eks. to måneder (doseringsplanen til min Star Nutrition Creatine Monohydrate varer to måneder) på fulgt av to måneder av en passende rytme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang den pausen skal være, lurer jeg på óg? Er f.eks. to måneder (doseringsplanen til min Star Nutrition Creatine Monohydrate varer to måneder) på fulgt av to måneder av en passende rytme?

Er strengt tatt ikke nødvendig med pause, men om du ønsker så kan du ta det, å da kan du jo bestemme lengden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang den pausen skal være, lurer jeg på óg? Er f.eks. to måneder (doseringsplanen til min Star Nutrition Creatine Monohydrate varer to måneder) på fulgt av to måneder av en passende rytme?

Da har vi samme produkt! :)

Er strengt tatt ikke nødvendig med pause, men om du ønsker så kan du ta det, å da kan du jo bestemme lengden selv.

Trenger ingen pause. Bare fortsette vedlikeholdet med 3-5g til dagen.

I pakken står det pause, og dere sier at man ikke trenger det. Jeg har vært her en stund og vet at dere to har bidratt mye i dette forumet og skjønner at dere har kompetanse. Men lurer likevel på hvorfor det står at man skal ta pause og dere sier at det ikke er nødvendig...hvorfor? Er nysgjerrig bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi samme produkt! :)

I pakken står det pause, og dere sier at man ikke trenger det. Jeg har vært her en stund og vet at dere to har bidratt mye i dette forumet og skjønner at dere har kompetanse. Men lurer likevel på hvorfor det står at man skal ta pause og dere sier at det ikke er nødevendig...hvorfor? Er nysgjerrig bare...

Derfor jeg skrev "om du selv ønsker pause" ettersom jeg ikke har noen kilde for hånden, men mener bl.a Layne Norton snakker om dette i sin FAQ nr.8 på hans youtubekanal. Nå er jo ikke dette akkurat en direktekilde da han refererer til undersøkelser men den gemene massen sier at en ikke trenger å "cycle" det samt at ingen studier viser til at dette er nødvendig.

Vegard Lysne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor jeg skrev "om du selv ønsker pause" ettersom jeg ikke har noen kilde for hånden, men mener bl.a Layne Norton snakker om dette i sin FAQ nr.8 på hans youtubekanal. Nå er jo ikke dette akkurat en direktekilde da han refererer til undersøkelser men den gemene massen sier at en ikke trenger å "cycle" det samt at ingen studier viser til at dette er nødvendig.

ok takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk for svar :)

Richard Kreider, Ph.D., chairman of the Department of Health, Human Performance and Recreation and Director of the Exercise and Sport Nutrition Laboratory and Center for Exercise, Nutrition & Preventive Health Research at Baylor University, answers your most common questions about creatine supplementation.

6. Should athletes cycle on and off creatine?

There is no evidence that cycling on and off creatine is more or less effective than loading and maintaining creatine. However, the greatest benefits of creatine supplementation occur with enhanced training. Therefore, if an athlete wants to cycle creatine, it's more effective to take creatine when they are involved in heavy training.

http://www.menshealth.com/supplements/articles/The_Facts_About_Creatine.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...