Gå til innhold

Boksing - tips/råd/treningsprogram søkes


Regina

Anbefalte innlegg

Heisann, har av en eller annen grunn alltid hatt lyst til å begynne med boksing, og har endelig fått muligheten! Boksesekk og hansker er på plass og jeg er klar til å slå og sparke løs! :) Ulempen er at jeg er en godt voksen dame med pinglemuskler og armer og skuldre preget av et stillesittende kontorliv (altså litt sånn kroniske muskelspenninger i nakke og skuldre og hele den regla). Så hvordan bør jeg legge opp treningen? Hva bør jeg passe på for å unngå ugunstige belastninger og/eller skader? Har trent styrke (RYP) noen måneder, så litt grunnlag har jeg, men er ikke så sterk. Målet med treningen er å bli sterkere i overkroppen. Så - tips, anyone? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spør om hvordan jeg skal bokse. Får vel kaste meg ut på det store Youtube. Boksing-for-dummies eller noe sånt... :p

Edit: Jøss, det funka jo! Det ER faktisk noe som heter boxing for dummies! Da er det bare å sette i gang! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bokse anbefaler jeg deg at du finner en bokseklubb og lærer å bokse der ;)

Skulle gjerne gjort det, men det er dessverre totalt geografisk umulig... :thumbsdown: Men du satte meg på en ide, er jo i Trondheim et par ganger i året, kan sikkert avtale å få litt privatundervisning på bokseklubb der. Se der ja, takk for tips!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også å i allefall ha fått noe grunntrening. Boksing er som dans, man må ha rytme og flow. Handplassering, fotarbeid, øye/hand koordinasjon. Bob`n Weave etc :)

Et råd er å lære deg tall kommandoene, så kan du få tak i ferdige taper der noen sier kombinasjoner, åsså utfører du de på sekken :)

F.eks:

1-1-2-blokk- sidestep

1-4 sidestep

osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...