Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann, har av en eller annen grunn alltid hatt lyst til å begynne med boksing, og har endelig fått muligheten! Boksesekk og hansker er på plass og jeg er klar til å slå og sparke løs! :) Ulempen er at jeg er en godt voksen dame med pinglemuskler og armer og skuldre preget av et stillesittende kontorliv (altså litt sånn kroniske muskelspenninger i nakke og skuldre og hele den regla). Så hvordan bør jeg legge opp treningen? Hva bør jeg passe på for å unngå ugunstige belastninger og/eller skader? Har trent styrke (RYP) noen måneder, så litt grunnlag har jeg, men er ikke så sterk. Målet med treningen er å bli sterkere i overkroppen. Så - tips, anyone? :unsure:

Fortsetter under...

Spør du hvordan du skal bokse eller hvordan du skal trene styrke? Skal du bokse, anbefaler jeg at du laster noen treningsvideoer om riktig teknikk. Både hvordan du beveger deg med beina, får kraften til å gå ut fra hoftene og hvordan du strekker ut slagene.

Jeg spør om hvordan jeg skal bokse. Får vel kaste meg ut på det store Youtube. Boksing-for-dummies eller noe sånt... :p

Edit: Jøss, det funka jo! Det ER faktisk noe som heter boxing for dummies! Da er det bare å sette i gang! :cool:

Skal du bokse anbefaler jeg deg at du finner en bokseklubb og lærer å bokse der ;)

Skulle gjerne gjort det, men det er dessverre totalt geografisk umulig... :thumbsdown: Men du satte meg på en ide, er jo i Trondheim et par ganger i året, kan sikkert avtale å få litt privatundervisning på bokseklubb der. Se der ja, takk for tips!! :)

Anbefaler også å i allefall ha fått noe grunntrening. Boksing er som dans, man må ha rytme og flow. Handplassering, fotarbeid, øye/hand koordinasjon. Bob`n Weave etc :)

Et råd er å lære deg tall kommandoene, så kan du få tak i ferdige taper der noen sier kombinasjoner, åsså utfører du de på sekken :)

F.eks:

1-1-2-blokk- sidestep

1-4 sidestep

osv osv...

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...