Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 21 år. veier 83kg. Har greit med muskler, og veldig høy forbrenning.

Jeg trener 4-6 ganger i uka, styrke og crossfit i helger.

Så lurer på hvor mye mat jeg burde spise for å vokse mest mulig, uten at det blir for mye? Eventuelt hvor mange % fett,karbo og proteiner jeg burde ha.

Jeg har veldig dårlig kunnskap innenfor kosthold, så hadde vært greit med noen bra forklaringer! :)

Takk.

Fortsetter under...

Annonse

Sjekka på myfitnesspal.com, Der sto der 3000. Så skal holde meg mellom 3000-3500 :) Men er det sånn at dere skriver opp vært eneste måltid,mellommåltid osv? Syntes det er vanskelig å finne riktig mat osv inne på den sia jeg.

Og det kroppsanalysen, hvor mye koster det for en sånn en? sånn ca..

Å skrive opp mat er bare tull. Ditt energiforbruk varierer enormt fra dag til dag. Bruk heller energi på å få i deg nok sunn mat. Spis når du er sulten og til du er mett. Bruk gjerne shakes som mellommåltid for å få i nok kalorier. Går du ikke da opp i vekt, mere mat. Går du veldig fort opp, reduser gjerne litt. :)

Sjekka på myfitnesspal.com, Der sto der 3000. Så skal holde meg mellom 3000-3500 :) Men er det sånn at dere skriver opp vært eneste måltid,mellommåltid osv? Syntes det er vanskelig å finne riktig mat osv inne på den sia jeg.

Og det kroppsanalysen, hvor mye koster det for en sånn en? sånn ca..

Og starte med og telle og loggføre all mat for en som ikke har vært borti det før kan være veldig slitsomt å forvirrende. Men et tips kan være å google en enkel BMR kalkulator, å plugge inn dine tall, å da plusse på alt fra 200-500++ kalorier om dagen.

Det du burde gjøre da, er å rett å slett prøve å feile, hva jeg mener det er å loggføre mat og kalorier i alt fra 1-2-3-4 uker, å se hva som funker for deg, og ved å veie deg daglid så ser du om det er for drastiske forandringer osv. Men om du loggfører alt i starten å finner det gyldne kalori inntaket som du ser passer for deg, så slutter du da med å loggføre alt, men rett og slett bruker vanlig vett og prøver å øyemåle maten din så du lander sånn ca på det kalori inntaket pr dag. Er selvfølgelig litt stressende i starten, men for noen er det greit å vite hvor du burde ligge. Jeg ville heller ikke tatt et anbefalt kalori inntak av noen og fulgt det, alle kropper er forskjellige, og alle fungerer anderledes, så du kan prøve en BMR så prøve å feile fra der.

PS: på MFP kan du skrive inn egne produkter, si om havregrynen som er listet på MFP ikke møter havregrynen du bruker, kan man skrive inn de tallene på din havegryn å lagre det, å bruke det i ettertid.

Kult! Skal prøve det ut et par uker tenker jeg, så ta det videre derfra. Jeg syntes hvertfall det er greit å vite at jeg ligger på riktig inntak. Kjipt å spise for lite hvertfall.

Åja, trener på et nytt elixia senter som åpna i Oslo på mandag. Så kanskje de har noe tilbud på det, får høre med de imorgen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...