Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har hatt pause i treningen av ulike grunner, og har gått ned fra 65 til 59 kg på ca 2 måneder. Uregelmessig kosthold og lite trening tror jeg er grunnen. Har dessuten spist veldig usunt. Jeg mistenker at jeg har gått ned veldig mye i muskler fordi rumpa har gått fra sprett til ingenting. Nå har jeg planer om å gå opp igjen i muskler. Hvor ca lang tid tar det å bygge opp samme muskelmasse som før med strengt proteinrikt kosthold, kalorioverskudd, og styrketrening 3-4 ganger i uka?

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt hvor lang tid dette tar, finnes ingen fasit på hvor mange uker, mnd eller år det tar å bygge muskler. Trener man regelmessig og dedikert og spiser bra og nok mat vil du nok oppnå ønskede resultater raskere enn ved å utføre alt halvveis. Du må også trene tungt, det skal ikke være "litt tungt" å utføre de siste repsa i øvelsen du kjører. Det skal være steintungt. Kjører du eksempelvis 6-8reps skal du ikke greie noe mer enn 8 reps, men det betyr likevel ikke at du alltid skal trene til failure :p Poenget mitt her er likevel å vise til at jo tyngre treninga føles, jo bedre resultater vil du oppnå (så sant du har et bra kosthold). Det kommer ikke over natta, men det vil gå kjappere dersom du gjør alt 100% :)

Bruk store øvelser der du aktiverer mange muskler. Bøy, mark og benk! I tillegg vil jeg anbefale glutebridge (med vekter) for å bygge oppigjen gluteusmusklene som du sier at har "forsvunnet". Dersom du sliter med å få kontakt med rumpa vil jeg anbefale å tøye hofteleddsbøyerene før hver treningsøkt, i tillegg til glutebridge med kroppsvekt. Dersom du har for stiv psoasmuskulatur (altså, hofteleddsbøyerne), vil du kunne få vanskeligheter med få skikkelig kontakt og derav ikke maksimalt utbytte av treninga :) Bulgarske utfall, eller egentlig alle typer utfall er også svært effektive øvelser for å bygge bein ;)

Det er jo veldig individuelt som de andre sier her, og kommer an på hvor hardt du trener, hvor mye du spiser, osv osv. Vanskelig å svare på. Men tren hardt, spis mat og få nok hvile :D Da kommer du langt (y)

Annonse

Siden det sikkert ikke er ren muskelmasse så kan det ta noen måneder.

Muscle memory er en veldig fin ting, det var det du tenkte på når du sa at kroppen "husker" musklene.

Hvis det hadde vært REN muskelmasse, så kunne det tatt opp til noen år før du har kommet deg dit du var :)

Men kroppen vil først å fremst tære på fettlagrene før den går løs på musklene.(om jeg ikke tar feil)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...