Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, abs are made in the kitchen, not the gym ;) Men hvis du ikke har trent så mye målrettet styrke før, ville jeg anbefalt et fullkroppsprogram, evt. kikke gjennom Styrketrening for nybegynnere. Skal ligge her inne på FB, fant ikke siden akkurat nå :p Men det bør gi deg noen ideer :) Framgangen kommer jo med at du trener tungt nok og spiser nok. Titt innom loggen min for noen ideer, kanskje, eller noen andre som har peil :) Er greit å se hva andre har gjort, og se hva du kan trives med å gjøre.

Annonse

DU må ligge i overskudd for å øke i vekt, og du må ligge i underskudd for å bli ripped og lean. Du bør bestemme deg for hva du virkelig vil. Program som jeg kan anbefale: Phat, 5/3/1 og SL 5x5.

Skal du ligge i underskudd for å bli ripped, ville jeg stilt inn programmet litt lettere enn om du skal ligge i overskudd for å øke i vekta.

Ja, med rett mengde mat, så vil du legge på deg muskler og "bli lean". Du bør være temmelig lean fra før med 63kg fordelt på 180cm. Spis maten din, tren hardt og vær tålmodig. Du kan legge på deg rundt 100-200g muskelmasse i uken, så det vil ta tid. Men med din lave vekt, så vil du se resultater fort, om du er nøye med hvilken sunn mat du får i deg. 100-200g høres kanskje lite ut, men med optimalt trening, så vil det si en økning på 5,2 til 10,4kg på ett år, muligens mer. Og det er mye muskler.;)

Ja, med rett mengde mat, så vil du legge på deg muskler og "bli lean". Du bør være temmelig lean fra før med 63kg fordelt på 180cm. Spis maten din, tren hardt og vær tålmodig. Du kan legge på deg rundt 100-200g muskelmasse i uken, så det vil ta tid. Men med din lave vekt, så vil du se resultater fort, om du er nøye med hvilken sunn mat du får i deg. 100-200g høres kanskje lite ut, men med optimalt trening, så vil det si en økning på 5,2 til 10,4kg på ett år, muligens mer. Og det er mye muskler.;)

det der hørtes perfekt ut! :p

Men det er proteiner som jeg bør få i meg mest av? hvor ofte bør jeg øke vekter med og hvor mye?

2g proteiner per kg kroppsvekt, ca 1gr fett per kg kroppsvekt, og resten karbohydrater.

Siden du er i en oppbyggende fase, så ville jeg konsentrert meg om å øke karbohydratene.

Du øker vektene med det minste som er mulig hver økt til du misser. Da går du over til å øke vektene én gang i uken, stopper du opp der også, så går du over til å kjøre 3sett og 5repp, med økning hver trening til du misser. For så å gå over til økning hver uke. Pass på egoet ditt, ikke start på for tunge vekter. Start heller lett, slik at du får blitt vandt til vektene og har progresjon over lengre tid.

Annonse

2pakker karbonadedeig f.eks. Fett kan du få fra fisk, tran, smør, div oljer som oliven, raps, og slikt.

Prøv deg frem. Start på 2500kcal, går du opp mer enn 500g i uken, så reduserer du kcal litt. F.eks så kan du gå ned til 2400kcal. Som jeg sa, så kan du gå opp mellom 100-200gram muskler i uken, alt over det vil være vann og litt fett.

Tenk over at det er begrensninger som hindrer deg i og nå målet ditt. Gainer, er ikke noe jeg tenker positivt om, nei. Masse sukker og tomme kalorier kroppen overhodet ikke trenger. Sliter du med å få i deg nok mat, så drikk h-melk. Mye bedre enn gainer. Slutt å tenk for mye. Spis mye, tren hardt og nyt det du har i vente.;)

hehe, tenker praktisk i forhold til det jeg kan få til ;)

Koster H-melk mye?

og 5x5 trener man 3 dager i uken, men annenhver uke er ikke jeg hjemme på fredag. da blir det vanskelig med mandag,onsdag og fredagstrening,. hva burde jeg gjøre da? :p

Det var da voldsomt, da.:D Har du ikke vært i butikken før?:p Koster vel 15-16 kr for en melk.

Tren en annen dag da. Jeg kan ikke styre ditt liv og din trening. Ikke gjør ting så vanskelig for deg selv. Har du ikke annledning til å trene en dag, så finn en annen dag eller dropp treningen.

I begynnelsen, når det er relativt lette treninger, så kan du trene to dager etter hverandre. Ellers, så må du prioritere hva som er viktigst for deg. Jeg selv, trener 5-6dager i uken, og gjort det i flere år. Jeg prioriterer det som er viktigst for meg og mitt velvære. Men jeg og andre har gitt deg mer enn nok info til at du kan starte opp treningen din nå, så får du eventuelt stille spørsmål ved en senere annledning om du lurer på noe mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...