Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje fortelle litt om treningsbakgrunnen din? Hvordan liker du å trene? Hvordan kosthold har du? Hva har du tilgang til?

Om man leter litt rundt på forumet finner man ofte god guider til å nå målsetningene dine, feks denne: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Anbefaler deg til å sette av en kveld, og lese igjennom artiklene på fitnessbloggen.no , gjerne under kategorien vektnedgang.

Du vil forstå mye mer, og det vil da være enklere for deg fremover.

Det funker ikke. Det tar tid, skjønner du. Her skal man ha alt i fanget nu, eller aller helst i går. Men ellers er jeg enig ;)

TS: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen Les hele.

Det funker ikke. Det tar tid, skjønner du. Her skal man ha alt i fanget nu, eller aller helst i går. Men ellers er jeg enig ;)

TS: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen Les hele.

Stemmer! Det tar tid.

Men jeg tror det går raskere å gå ned 15kg hvis man har litt innsikt i kalorier og trening enn hvis man bare følger noe som noen har satt opp ;-) Enig?

Annonse

Kanskje fortelle litt om treningsbakgrunnen din? Hvordan liker du å trene? Hvordan kosthold har du? Hva har du tilgang til?

Om man leter litt rundt på forumet finner man ofte god guider til å nå målsetningene dine, feks denne: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Har trent tidligere på en selvbetjeningstudio og spiller fotball aktivt i lavere divisjoner og spiller futsal om vinteren.

Selv om jeg er aktiv fotballspiller så har jeg 10-15 kg å gå ned før å bli enda bedre og raskere kan jeg tenke meg. :)

Tenkte å starte opp igjen med styrketrening der fokuset er å gjøre om fett til muskler, eller gå ned i vekt uten å mist muskelmasse. :p Å da blir jeg å trene på selvbetjeningstudio.

Syns det blir gøy å trene når man ser framgang og har noe program å følge.

Har en helt normal kosthold, ingen godterier, brus o.l.. Han begynt med å kutte ut brødvarer, potet, pasta og ris.

Om du speller fotball, så burde du kanskje snakke med treneren/lagkammerater for å tilpasse et program treningen til laget?

Sjekk ut Stronglifts 5x5, Dietmar eller et lignende 3 dager i uka program som fokuserer på styrke i hele kroppen.

Om du speller fotball, så burde du kanskje snakke med treneren/lagkammerater for å tilpasse et program treningen til laget?

Sjekk ut Stronglifts 5x5, Dietmar eller et lignende 3 dager i uka program som fokuserer på styrke i hele kroppen.

Har du noe link til de du viser til? :)

Har en helt normal kosthold, ingen godterier, brus o.l.. Han begynt med å kutte ut brødvarer, potet, pasta og ris.

Ettersom du er en aktiv fotballspiller bør du være litt påpasselig med å kutte ut alt av karbohydrater som den setningen over kan gi inntrykk av at du er i ferd med å gjøre. For prestasjonen sin del vil det i et slikt tilfelle aldri lønne seg å ligge for lavt på karbohydratene, se:

Why Low-Carb Diets are Terrible for Athletes: Part 1 « AnthonyColpo

Why Low-Carb Diets are Terrible for Athletes: Part 2 « AnthonyColpo

Artiklene er ganske lange, så hvis du ikke orker å lese gjennom alt oppsummerer dette avsnittet det ganske greit:

Don’t Run a High-Octane Machine on Low-Octane Fuel

Activities like boxing, cycling, mixed martial arts, running and even high volume weight training are dependent on a steady supply of carbohydrate to replace the muscle glycogen that would otherwise be exhausted during these glucose-dependent activities. As research has repeatedly shown, low-carbohydrate diets are simply incapable of maintaining optimal glycogen levels and vastly inferior to high-carb diets when it comes to improving performance.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...