Gå til innhold

Markløftgrep


Augis

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å begynne med tommellås i markløft, da jeg er ganske svak i ene skuldra og sliter med å få stanga opp jevnt når jeg låser grepet på vanlig måte. Stanga fyker ut 20 cm framfor meg på den ene siden (dette skjer sjelden med overhåndsgrep), og når jeg bytter om side kan jeg få litt trøbbel i ene albuen fordi jeg ikke klarer å "vri latsen" som jeg skal. Jeg aner med andre ord en skade før eller senere om jeg ikke gjør noe med det.

Kom over denne siden, som så ut til å være en grei innføring i tommellås. Ser det greit ut?

Noen som har innvendinger mot å begynne med tommellås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke helt hvor det var, men husker jeg leste på en ganske stor side for olympisk løfting at taping av tomlene ikke var anbefalt. Husker noe mer enn at det var nevnt at det ikke var gunstig verken der og da eller langsiktig.

Tommellås virker interessant å prøve mer. Har aldri likt mixed grip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjør vondt i starten men går fort over

Det gjorde aldri vondt for meg? :S Var litt keitete, men ikke vondt. Bra det gikk over for din del, høres ikke ut som noe bra :p

Tommellås, prøve jeg på utrolig lettevekter en gang. Gud det var helt forferdelig, Du er skikkelig barsk hvis du klarer det etter min mening. Konstantinovs, mener jeg også syns tommel-lås var ganske vondt?

Lift Big Eat Big: The Dead Zone: 10 Common Deadlift Mistakes

Lift Big Eat Big: Deadlift Grips

Jeg vet i grunn ikke om linkene hjelper deg Augis, men de hjalp meg litt i mine tankegang rundt markløft. Kan det forresten hende at du har "muskeltightness" som får deg til å prøve å kompenserer noe som fører til at stangen kommer så pass langt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tommellås, prøve jeg på utrolig lettevekter en gang. Gud det var helt forferdelig, Du er skikkelig barsk hvis du klarer det etter min mening. Konstantinovs, mener jeg også syns tommel-lås var ganske vondt?

Har prøvd det en gang eller to, syntes det var ganske ubehagelig ja. Eventuelt er jeg bare pinglete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest johnmf94

søker man på nett så sier di fleste at det gjør vondt i starten (alt fra noen dager til 1mnd), for meg tok det rundt 3 dager..skikkelig badass ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvor det var, men husker jeg leste på en ganske stor side for olympisk løfting at taping av tomlene ikke var anbefalt. Husker noe mer enn at det var nevnt at det ikke var gunstig verken der og da eller langsiktig.

Tommellås virker interessant å prøve mer. Har aldri likt mixed grip.

Whaaat? Link? Har tapet tomlene når jeg rykker/støter en god stund nå, aldri hatt noen problemet. Trikset er nok å ikke stramme tapen for mye, da blir tomlene både rød, gul og lilla i flere uker :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whaaat? Link? Har tapet tomlene når jeg rykker/støter en god stund nå, aldri hatt noen problemet. Trikset er nok å ikke stramme tapen for mye, da blir tomlene både rød, gul og lilla i flere uker :p

Olympic Style Deadlift | weightliftingfix.com

Han nevner det bare, uten noe argumentasjon.. så jeg har egentlig ikke noe mer å gå på :p Selv har jeg ikke aning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...