Gå til innhold

Pizzabunn!


Jenny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 dl havregryn

3-4 dl rugmel/havremel/speltmel (hvilket som helst mel utenom hvete mao, avhengig av hvor grov du vil ha deigen)

1/2pk tørrgjær

2-3dl lunkent vann

Heves 30-60min

Kjevle og trykkes utover et bakepapir (jo grovere deigen er, jo mer må man jobbe med den), etterheves og er man litt proff så forsteker man den (200g, >5min, se an!) før man legger på fyllet :)

Hvilket bakverk ønskes? dessverre krever sunne bakverk litt flere ingredienser enn hva man kan finne på vanlig dagligvare, men igjen, det spørs på dine kriterier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dl havregryn

3-4 dl rugmel/havremel/speltmel (hvilket som helst mel utenom hvete mao, avhengig av hvor grov du vil ha deigen)

1/2pk tørrgjær

2-3dl lunkent vann

Heves 30-60min

Kjevle og trykkes utover et bakepapir (jo grovere deigen er, jo mer må man jobbe med den), etterheves og er man litt proff så forsteker man den (200g, >5min, se an!) før man legger på fyllet :)

Hvilket bakverk ønskes? dessverre krever sunne bakverk litt flere ingredienser enn hva man kan finne på vanlig dagligvare, men igjen, det spørs på dine kriterier ;)

Tusen takk!:D

Det er så dumt!:p Men jeg får vel bare ta å kjøpe meg noe ekstra ingredienser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbopizza:

2 egg

60g mandler

60g valnøtter

60g revet gulost

40g smeltet smør

1ts bakepulver

Italiensk pizza:

2,5 dl havrekli

1 ss bakepulver

1 ss olje

1 krm salt

Litt vann

Litt speltme

Pesto kan brukes i stedenfor tomatsaus, cottage cheese istedenfor ost osv. Har man dårlig tid og ikke må ha en superultrasunn pizzabunn så kan man bruke en tortillalefse eller en speltlompe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavkarbopizza:

2 egg

60g mandler

60g valnøtter

60g revet gulost

40g smeltet smør

1ts bakepulver

Italiensk pizza:

2,5 dl havrekli

1 ss bakepulver

1 ss olje

1 krm salt

Litt vann

Litt speltme

Pesto kan brukes i stedenfor tomatsaus, cottage cheese istedenfor ost osv. Har man dårlig tid og ikke må ha en superultrasunn pizzabunn så kan man bruke en tortillalefse eller en speltlompe ;)

Takk! Elsker pesto, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

har en lavkarbovariant jeg også :) funker også som brød.

Oppskrifta for langpanne er slik:

4 egg

2 ss fløte eller cream fresh

1 ts bakepulver

5dl revet ost (røres inn i deigen)

litt salt

2ss olje

4ss bakemiks (fåes kjøpt på meny eller på ketolyse.no)

2ss kuiskakli

Orgeano etter smak

Rør sammen, spre ut på bakepapir (den er ganske rennende, så ikke fortvil, den skal være sånn) og stek i ca 10min på 225g, eller til bunnen blir sprø og brun.

Sleng på alt ditt favoritt lavkarbo fyll med ost på toppen

stek i 10min igjen til osten er gylden.

298240-10-1295202328200.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en lavkarbovariant jeg også :) funker også som brød.

Oppskrifta for langpanne er slik:

4 egg

2 ss fløte eller cream fresh

1 ts bakepulver

5dl revet ost (røres inn i deigen)

litt salt

2ss olje

4ss bakemiks (fåes kjøpt på meny eller på ketolyse.no)

2ss kuiskakli

Orgeano etter smak

Rør sammen, spre ut på bakepapir (den er ganske rennende, så ikke fortvil, den skal være sånn) og stek i ca 10min på 225g, eller til bunnen blir sprø og brun.

Sleng på alt ditt favoritt lavkarbo fyll med ost på toppen

stek i 10min igjen til osten er gylden.

298240-10-1295202328200.jpg

Tusen takk!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også oppskrift på pizzabunn, men den er ikke på langt nær så sunn som de over :p Slenger inn en oppskrift på brød jeg heller! :)

Speltbrød;

350g sammalt spelt

350g siktet spelt

1ts salt

1 ts tørrgjær

1/5-1 ss honning

1/2 l kaldt vann

I tillegg pleier jeg å kutte opp valnøtter, solsikkekjerner og diverse andre ting jeg har oppi :) Bland sammen og legg oppi en brødform (gjerne olja og med litt havregryn oppi). La den stå over natta (minst 8 timer). Stekes på 170 grader i en time. :)

Og så er det jo superlett å lage grove pitabrød! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...