Gå til innhold

Ubehag i kragebeinet...


Aldara

Anbefalte innlegg

Har fått en sånn pussig følelse ca midt på kragebeinet.. føles som en knekk som aldri går bort. Ikke vondt men kjenner at det er noe der som ikke hører hjemme der.

Kan kanskje sette det i sammenheng med at jeg har begynt å kjøre serie med benkpress med stopp, etter den vanlige benk økta... da er jeg sliten og stanga har en tendens til å gå mot halsen.

Anyway... hva sier ekspert panelet? Egenmassasje og roe ned benken en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med at stanga går mot halsen?

I steden for at jeg senker stanga ned mot brystet så har den en tendens til å gli oppover mot halsen ... (når jeg blir sliten og ikke konser) Jeg tenker at jeg irriterte et eller annet pga slurv med teknikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første: aldri slurv med teknikken, så enkelt er det.

Kjør en tennisball rett inn under kragebenet ditt (subclavius), gå til ca midten på kragebeinet og masser frem og tilbake noen cm her. Smerte er garantert, men det kan så absolutt fungere veldig bra for problemet ditt

Helvete... en tennisball oppi der... Får gi det et forsøk. Flere ganger daglig eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smerter midt i selve kragebenet er veldig uvanlig, der skal det ikke være vondt med mindre du har fått et støt direkte på benet eller har fått et brudd/brist. I området har vi jo blant annet utspringet for pectoralis minor (ligger litt nedenfor kragebenet ved ytre tredjedel av kragebenet) som ofte kan krangle, gå i så fall løs som Espen anbefaler. Ellers er det vanlig med smerter i AC-leddet hos utøvere som driver mye med pressøvelser, men da ligger vi helt i enden av kragebeinet, ikke midt på.

Portals%5C0%5Caltman2%5Cac_joint_arthritis.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke smerter... mer en følelse av å ha en "knekk" som jeg ikke får knekt vekk. Veldig festlig, sitter å vrir på skuldra og prøver å få bort knekken... ser helt løk ut:mad:

Har ikke så mange pressøvelser i programmet at det skulle gjøre noe, har en mistanke om at slurv med b.p. teknikken er årsaken.

Korrigerer teknikken, og har begynt med ballen.. så satser på at det gir seg om en uke eller to.

Skal poste en liten update om en uke og gi status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
for det første: aldri slurv med teknikken, så enkelt er det.

Kjør en tennisball rett inn under kragebenet ditt (subclavius), gå til ca midten på kragebeinet og masser frem og tilbake noen cm her. Smerte er garantert, men det kan så absolutt fungere veldig bra for problemet ditt

Smerte var garantert og det stemte på en prikk.

Dog veldig effektivt, Trente som normalt, kKnadde et par ganger til dagen og under trening, og kjenner nå ingenting.

Hjertelig takk!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...