Gå til innhold

eat-stop-eat


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nok en kjempefiks idè.... Når skal folk begynne å spise normalt. Alltid unnskyldninger om at man kan spise mest mulig mat; "jeg kan spise hva jeg vil, bare jeg faster 48 timer i uken", eller "spis maaaaasse mat på lavkarbo".... Kalorier inn, kalorier ut. Sunn mat, porsjonskontroll.. Så enkelt du får det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at jeg synes det er ille at en klinisk ernæringsfysiolog klarer å uttale dette:

- Dette høres kvasivitenskapelig ut. Kroppen klarer helt fint å være uten mat et døgn, men er det noe poeng? Et kosthold med et redusert innhold av karbohydrater gjør samme nytten. Da kommer kroppen i den tilstanden som mannen bak dette etterstreber, det vil si at du forbrenner fett fra egne lagre, men du slipper å tenke på hvor mye du spiser. Faste er på mange måter det samme som en høyfettdiett, fordi kroppen forbrenner mest fett under faste. Men hvorfor faste når du bare kan spise mindre karbohdyrater og få den samme effekten? Kaloriestriksjon, enten det er som på denne dietten, eller på andre måter, fungerer ikke i lengden, slår han fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slipper å tenke på hvor mye du spiser? hvor lite kunnskap går det an for en ernæringsfysiolog å ha.... hvor mye man spiser er alltid en faktor

Joda, men faktisk de fleste som går på lavkarbo klarer å få et underskudd selvom en ikke teller kalorier. Er endel unntak da, men det er det jo alltid, vi mennesker er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...