Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil gå sakte, men sikkert opp i vekt med hjelp av mat og styrketrening. Vil helst ikke ha veldig store reaksjoner på vekta, men tar sjansen, den er 46 kg og høyde på 165cm. Hvor mye bør jeg ligge på i inntak når målet er gradvis vektøkning med tre styrketreninger i uken?

Annonse

For det første så veier du veldig lite sammenlignet med høyden din, og det matinntaket du beskriver er veldig lavt. Normalt regner man et energibehov på 30-33kcal/kg kroppsvekt for normalvektige mennesker, og enda høyere for de i en oppbyggingsfase. Du ligger helt nede på 21kcal/kg kroppsvekt, noe som er alt for lite mat.

Å fortsette i det sporet du gjør nå er hvertfall en enormt dårlig idé, for dette kan potensielt være veldig ødeleggende for kroppen din. Hva er grunnen til at du spiser så lite?

Får du noen form for oppfølging fra fastlege eller annet helsepersonell med dette? Internett er sjelden plassen å søke om hjelp med disse problemene.

hvis du forstørrer bilde så ser vi hva det står der og.

Har nå forstørret bildet.

Et av mine problemer er på jobb, jobbet mellom 10 og 13 timer daglig, og deler da lunsjen opp i to. Blir ofte mye stress på jobb, så den slukes i form av et eple og en skyr sammen osv. Idag var det styrkedag, hadde derfor rester av laksemiddag med til jobb. Spiser meg mett o går ikke sulten, sliter derfor med inntaket :/

ja.. frokost, lunsj 1, junsj 2. men når du kommer hjem? du bør få i deg 1000 kcal mer enn det der om dagen :) så hvis du klarer å spise noe når du kommer hjem. Nøtter er kaloritett. Du klarer å spise 100 gram nøtter i løpet av en dag? det er 600 kcal. Så lager du kveldsmat når du kommer hjem fra jobb, og vips :)

For det første så veier du veldig lite sammenlignet med høyden din, og det matinntaket du beskriver er veldig lavt. Normalt regner man et energibehov på 30-33kcal/kg kroppsvekt for normalvektige mennesker, og enda høyere for de i en oppbyggingsfase. Du ligger helt nede på 21kcal/kg kroppsvekt, noe som er alt for lite mat.

Å fortsette i det sporet du gjør nå er hvertfall en enormt dårlig idé, for dette kan potensielt være veldig ødeleggende for kroppen din. Hva er grunnen til at du spiser så lite?

Får du noen form for oppfølging fra fastlege eller annet helsepersonell med dette? Internett er sjelden plassen å søke om hjelp med disse problemene.

Snakket med fastlegen igår og har ordnet meg time til når jeg tar "juleferie" fra jobb, har ingen mulighet før dessverre, så blir ikke før 20. Desember. Men prøver å ta tak i det selv, og trenger virkelig tips for å øke inntaket med sunn og god mat. Får forresten veldig vondt i magen av brødvarer, derfor går det lite av slikt hos meg.

ja.. frokost, lunsj 1, junsj 2. men når du kommer hjem? du bør få i deg 1000 kcal mer enn det der om dagen :) så hvis du klarer å spise noe når du kommer hjem. Nøtter er kaloritett. Du klarer å spise 100 gram nøtter i løpet av en dag? det er 600 kcal. Så lager du kveldsmat når du kommer hjem fra jobb, og vips :)

Det er faktisk frokost, matinntak på jobb (oppført som lunsj) og middagen nå etter jeg kom hjem fra trening. Nøtter er dessverre ikke noen slager, aldri vært fan av det, men tenker å prøve meg med rosiner kanskje? :)

ja tørka frukt er jo bra. fins jo i mango, papaya og masse godt! hm.. bruke litt ojle i maten, og ikke velg magre produkter men originalene som ofte inneholder mer protein og fett, samt litt mindre karbo. Spis f eks grilla kylling med skinnet på, spis fet fisk som laks og makrell. Helmelk framfor skumma for eksempel!

Annonse

Med tanke på din historie med spiseforstyrrelse, så velger jeg i samarbeid med de andre moderatorene å stenge denne tråden.

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å prioritere å få hjelp med dette så fort som mulig. Å vente pga det ikke passer med jobben er en veldig dårlig ide. Du finner ikke svaret over internett, så vil også anbefale deg å slutte å lete her. Du vet ikke noe om bakgrunnen til de som kommer med råd, og de vet ikke noe om din situasjon og hvordan du eventuelt forstår rådene de kommer med. Derfor er det viktig at du får hjelp av noen som kan følge deg opp face-to-face.

Les denne for videre begrunnelse for hvorfor vi stenger denne og tilsvarende tråder:

Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Om du lurer på noe vedrørende stengingen, kan du gjerne sende en PM.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...