Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 167 cm og 54 kg.Trener tung styrke 4 gng i uka, så og si ingen kardio. Lav fettprosent ( 12, 4 % ), prøver å gå opp i vekt, mer muskler, mer fett...

Treninga går så det suser, det er verre med kostholdet. Jeg vet sånn ca hvilke matvarer som er bra for meg og gjør mitt beste for å få i meg nok.

Idag la jeg inn alt jeg har spist iløpet av dagen på diett. no. Det ble 3021 kalorier sålangt, noe jeg er fornøyd med, da jeg alltid er redd for å få i meg for lite.

Det står under:

Fett: 138.05

Karb: 320.87

Protein: 144.77

Noen som har peiling på hvordan denne fordelingen er i forhold til det som er bra å få i seg iforhold til vektoppgang og muskelbygging? Det sier meg egentlig ingenting nemlig...

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15191-trenger-litt-hjelp-til-dette-kostholdet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser bra ut dette. Du ligger i overkant av hvor mye proteiner du trenger og kan gjerne redusere dette litt. Proteiner er veldig mettende og man kan bli litt oppblåst om man spiser for mye proteiner når man skal opp i vekt og trenger mye mat.

Hva med å bruke en skikkelig gainer, i stede for å spise masse og kansje ekspandere magesekken mer enn en egentlig ønsker ? Flott at du vil opp i vekt.

Har tenkt på det tidligere, men hørte endel negativt om dem og ble anbefalt å heller spise "vanlig" mat...

Fordi fettprosenten er så lav...tok nettopp en sånn inbodytest og fikk fortalt litt skremmende historier om at det kunne begynne å tære på skjellettet osv....men jeg spiser mye, har masse energi, så ikke vet jeg....vil uansett ha mer muskler da:)

Annonse

Husk at testene - type inbody- gir gode indikatorer mn fett% er ikke heilt nøyaktig. Om Jehovas feks drikker 1, 5 l vann--=1, 5 kg tyngre og dermed utgjør x antall fett en lavere % enn om jeg ikke hadde drukket like mye. Prøv å se på kilo fett og pass på at den ikke blir enda lavere:)

For lav fettprosent kan gi mangel på bla østrogen.. dersom mensen er på plass så er d et godt tegn på en sunn kropp! Hvis den forsvinner i forbindelse me redusert fettmasse. ..da begynner d å bli problematisk

Husk at testene - type inbody- gir gode indikatorer mn fett% er ikke heilt nøyaktig. Om Jehovas feks drikker 1, 5 l vann--=1, 5 kg tyngre og dermed utgjør x antall fett en lavere % enn om jeg ikke hadde drukket like mye. Prøv å se på kilo fett og pass på at den ikke blir enda lavere:)

For lav fettprosent kan gi mangel på bla østrogen.. dersom mensen er på plass så er d et godt tegn på en sunn kropp! Hvis den forsvinner i forbindelse me redusert fettmasse. ..da begynner d å bli problematisk

Ikke noe i veien der ihvertfall..har også født to barn som har blitt gode og runde på melka mi...men jeg har nok temmelig høy forbrenning. Vet at inbody ikke er helt nøyaktige, men har lagt ganske likt på fett% på de 4 jeg har tatt så da tenker jeg det stemmer sånn nogenlunde..

Dette.

Syns det var veldig gøy med Jehovas jeg.

Anyway: Grunnen til at mensen forsvinner ved lav vekt er forresten at leptinproduksjonen reduseres, noe som via andre hormoner reduserer utskillelsen av kjønnshormoner, slik at kroppen settes tilbake i prepubertal tilstand. Så vet alle det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...