Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mål: ned i fett %.

klare chins uten hjelpevekt.

mandag:

chins, på maskin som tar av kroppsvekt: 3 x 6

benpress: 3 x 12

flies på flat benk: 3 x 10

crunsh : 16 x 2

dips på kasse: 2 x max

legg curl på ball: 3 x 12

planken: 3 x max

push ups : 3 x max

+ dansing

Tirsdag:

Roing: 5000 m

Rygg og sider på bukk med 10 kg vekt: 3 x 10

Onsdag:

ca 15 min cardio

chins :3 x8

knebøy: 3 x 5

chest press: 3 x 5

tåhev: 3 x 12

sidehev: 3 x 12

franskpress: 3 x 8

bicep curl: 3 x 8

planke: 2 x max

Torsdag:

Intervall i form av 4 x4 på sykkel eller 10 intervaller à 20 sek, med 10 sek pause og 8 % stigning.

+ dansing

Fredag:

samme som mandag.

Lørdag:

en eller annen form for langkjøring

Søndag:

Fri eller gå tur

Tips og råd mottas med takk =) =)

Fortsetter under...

Ser ut som om det er veldig mye trening her. Det viktigste for fettprosenten er å gå ned i vekt, og da er det ikke hensiktsmessig å trene så veldig mye, da du vil kjøre kroppen i grøfta. Vil anbefale deg å kutte ned på treninga til max. 5 økter i uka. Litt avhengig av hvor lenge du har trent kan du sikkert klare deg med 3-4 også :)

Jeg vil fraråde deg å sette igang med baseøvelser med mange reps, da teknikken har en tendens til å gå åt skogen. Ser du har knebøy 3x5 og vil anbefale det samme for markløft og benkpress.

Hvordan ser kostholdet ditt ut?

Ser ut som om det er veldig mye trening her. Det viktigste for fettprosenten er å gå ned i vekt, og da er det ikke hensiktsmessig å trene så veldig mye, da du vil kjøre kroppen i grøfta. Vil anbefale deg å kutte ned på treninga til max. 5 økter i uka. Litt avhengig av hvor lenge du har trent kan du sikkert klare deg med 3-4 også :)

Jeg vil fraråde deg å sette igang med baseøvelser med mange reps, da teknikken har en tendens til å gå åt skogen. Ser du har knebøy 3x5 og vil anbefale det samme for markløft og benkpress.

Hvordan ser kostholdet ditt ut?

takk for bra svar =)

har trent slik i overkant av 2 år, og elsker å trene!! og kroppen har forrandret seg mye på den tiden..

5 dager i uka er nok mer hensiksmessig ja...blir ofte 6 økter fordi jeg har lyst, ikke for det jeg føler jeg må, men 5 økter er fint.

liker best å trene med færre reps og tyngre vekter, det ene programmet mitt er bedre slik, så kanskje justere litt på det andre da...så du mener man får like mye ut av eks. knebøy med 5 reps med mer vekt, enn 10 reps med lettere vekter.?

kostholdet er ganske bra, om jeg går på en smell så er det ikke får at jeg spiser usunt, men for mye....er nøye med å spise nok proteiner, fett og litt kh...

Knebøy er absolutt en øvelse jeg synes det er fornuftig å holde seg på lave reps i forhold til, ja. Har kjørt med alt fra 4x12 til 2x2 her. Spesielt når man skal ned i vekt er det viktig å kjøre relativt høy belastning, da dette er bedre for bevaring av muskelmasse på underskudd. Merk at det er helt greit å kjøre mange reps på støtteøvelser, feks flies.

Hva oppsettet angår ville jeg tatt en titt på "Starting Strength" hvis jeg var deg. Basicen din er rimelig lik, og med en titt der vil du se greit hvor du kan legge inn markløft feks :)

Kostholdsmessig - høres ut som om du spiser etter lavkarbo. Dette er ganske utbredt og du kan lese mye om det her på forumet. Med over 5 økter i uka vil du dòg fortsatt ha et veldig høyt energibehov. Hvor mye får du i deg ila. en dag og hvor mye veier du?

oki, da skal jeg gjøre noen justeringer på ant reps, ikke meg imot =)

den artikkelen skal jeg skjekke ut.

ja jeg pleier å si at det er moderat lavkarbo ;) får i meg ca 100 g karbo om dagen...ingen brød, pasta, potet, ris her i huset. karbene kommer fra litt havregyn til frokost som er før trening, og grønnsaker, bær,cc og kesam.

jeg var mye strengere før, typ under 50 g karbo men ble slapp, og trivdes ikke helt med det.....

jeg fører inn i diett.no noen ganger i uka, og ligger f.eks idag på ca 1600kcal, når alt er ferdig inntatt. hvor av ca160 g prot, ca 50 g fett og ca100 g karbo...

Annonse

Kosten høres ikke så dum ut, men 1600kcal er ganske lite: med trening 6 dager i uka er dette sannsynligvis (med forbehold om å ikke vite alder, vekt osv) et stort underskudd. Hvor mye veier du, hva er fettprosenten din og hva er målet ditt? :)

oi det glemte jeg ... er 26 år og veier 77 kilo...og ca 172 høy. fett % nå vet jeg ikke, annet enn at den er for høy ;) veide 68 før jul i fjor, og var fornøyd med den kroppen jeg hadde da....har veid 95 kg før. men det var hadt å holde seg på 68kg...kjenner kroppen trives på rundt 73-75, men JEG ønsker 70.....prøver å ikke henge meg så opp i tallet...mer i speilet ;)

mål nr 2 er å klare chins uten hjelpe vekt. jeg bruker nå 20 kg som hjelpevekt

Mål: ned i fett %.

klare chins uten hjelpevekt.

mandag:

chins, på maskin som tar av kroppsvekt: 3 x 6

benpress: 3 x 12

flies på flat benk: 3 x 10

crunsh : 16 x 2

dips på kasse: 2 x max

legg curl på ball: 3 x 12

planken: 3 x max

push ups : 3 x max

+ dansing

Tirsdag:

Roing: 5000 m

Onsdag:

ca 15 min cardio

chins :3 x8

knebøy: 3 x 5

chest press: 3 x 5

tåhev: 3 x 12

sidehev: 3 x 12

franskpress: 3 x 8

bicep curl: 3 x 8

planke: 2 x max

Torsdag:

Intervall i form av 4 x4 på sykkel eller 10 intervaller à 20 sek, med 10 sek pause og 8 % stigning.

+ dansing

Fredag:

samme som mandag.

Lørdag:

en eller annen form for langkjøring

Søndag:

Fri eller gå tur

Tips og råd mottas med takk =) =)

Finn deg en strikk og kjør hang-ups fra stang istedenfor den maskinen som tar av vekt. Da vil du få en mer naturlig bevegelsesbane, kjekkere trening og bedre progresjon. Ellers muligens at du legger inn mer baseøvelser. De er tunge som få men er virkelig gode å ha med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...