Gå til innhold

Elastiske bånd fra Myorevolution


Sentadilla

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt å skaffe meg strikk, og lurte om det er noen som har erfaring med de elastiske båndene fra myorevolution #1 - #4

Jeg ser at #1 og #2 er anbefalt til benk og #3 og #4 til knebøy.

I benk tenkte jeg å bruke båndet som et 8-tall. I bøy blir det festet på hver sin side av stangen, og i racket, om mulig, på bunn, evt. i topp avhengig av øvelse.

Kunne #2 vært bra nok for både benk og bøy, eller blir det for lite motstand i bøy?

Har du noen tips, Asle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både mini-, monster mini- og small-bands. Antageligvis de beste styrketreningsrelaterte kjøpene jeg har gjort - ualminnelig artig å variere baseøvelsene med den type trening. :)

Legger mini-strikkene (#1) dobbelt under en manual på bakken når jeg vil kjøre benk med ekstra belastning på toppen. Monster mini (#2) funker sikkert også om du slår knute på dem eller lager 8-tall.

Står på begge mini-strikkene (#1) når jeg vil ha ekstra belastning i markløft. Antar at det funker bra med ett eller to monster mini-strikker (#2), også.

Har ikke prøvd knebøy med ekstra belastning, men tipper du er nødt til å legge strikkene dobbelt for å få noe særlig motstand gjennom det meste av bevegelsesbanen. Ser for meg at det fint går an å tilpasse monster mini (#2) til å passe til det formålet, også.

Når jeg skal ha ekstra hjelp i bunn av løftet, fester jeg konsekvent small-båndene (#3) i toppen av en powercage. Funker fett for både benk, bøy og markløft og kan lett løfte 30-50 kilo mer enn vanlig. Monster mini (#2) går sikkert også greit, men effekten blir naturlig nok noe mindre.

Hvis du bare skal kjøpe én type, kan jeg se for meg at monster mini (#2) er mest hensiktsmessig. Det er som nevnt også mulig å lage knute på båndene for å ytterligere tilpasse ekstrabelastninga/hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tar du i de forskjellige øvelsene?

Jeg har bare mini strikken og synes denne er fin i både bøy og benk på mitt nivå. På knebøy bruker jeg to strikker og 70 kg på stanga og da blir det passe eksplosive serier med ekstra motstand i topp. Persen min i bøy er til sammenlikning 120 kg.

På benkpress bruker jeg en strikk rundt stanga og under benken og der er 60-70 kg nok (oftest på smalbenk jeg bruker strikk) og persen er rundt 90 kg.

Tar du en del mer enn dette er det nok smart å gå for en sterkere strikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 år senere...

Ser at de har sluttet å selge på myrevolution.no

Prøvde meg med et søk på ebay, og fant denne http://www.ebay.com/itm/Rubberbanditz-Resistance-Bands-all-sizes-crossfit-powerlifting-pullups-/161165849126?pt=UK_Sporting_Goods_Exercise_Fitness_Fitness_Accessories_ET&var=&hash=item25863bb226 og ulike størrelser.

Men orker ikke frakten.

Fra før av har jeg 2 lilla (grei motstand i benk og bøy gir ca. 20 kg ekstra på topp og 2,5-15 kg alt etter som.

Noen steder å kjøpe i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...