Gå til innhold

.


Mjølnerk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har opplevd det samme selv. Er ikke en storspiser til daglig, men jeg var borte i tre uker og fikk servert både frokost, lunsj (varmmat) og middag (varmmat), samt spiste kveldsmat og småting innimellom. Hadde jo større appetitt da selvfølgelig, for det henger jo sammen med aktivitetsnivået (som da var høyt). Spiste meg mett til hvert måltid. Da jeg kom hjem til den vanlige hverdagen merket jeg hvor sulten jeg ble mellom hvert måltid, selv om aktivitetsnivået gikk ned. Jeg var selv skeptisk til lavkarbo, men siden jeg har hørt så mye bra om de positive effektene ved det så tenkte jeg; hvorfor ikke prøve? Jeg merket etter en uke at metthetsfølelsen var en helt annen. Jeg spiser meg fremdeles mett til hvert måltid, men blir ikke like sulten mellom måltidene. Mange mener jo at man bare skal telle kalorier inn og kalorier ut, men tar ikke nødvendigvis hensyn til sultfølelsen. Derfor føler jeg at lavkarbo fungerer veldig bra for meg; blodsukkeret er mye mer stabilt og jeg får mindre cravings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at dette er en kjip situasjon.

Kan det tenkes at du har gjort noen endringer i trening, kosthold eller livsstil som du ikke har tenkt over? Har du byttet ut noen matvarer, eller har du endret sammensetningen av protein/karbohydrat/fett i kostholdet? Sover du like mye som før, eller sover du mer/mindre? Byttet treningstider/treningsprogram/treningsmengde? Alle ting som tilsynelatende virker urelaterte kan ha betydning her, så tenk deg grundig om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn

Kjenner godt til sultfølelsen man kan få til tider. Du kan loggføre maten din på mylog.no eller diett.no, det hjelper meg med å planlegge bedre. Eller så kan du gå over til periodisk faste, på den måten kan du spise enorme måltid uten at du er nødt til å ligge på 5k+ kcal om dagen. Det hjalp mye ved å spise store måltid(1500-2800kcal) med periodisk faste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...