Gå til innhold

Anbefalte innlegg

]>Antall sivile barn og kvinner som er drept. Ikke særlig god utdypning, det vet jeg.

Overrasker meg ikke om iran og andre muslimske land bryter inn snart og det dannes en tredje verdenskrig.

Når grensene er åpnet, så bryter helvette løs.

Men jeg liker at israel har advart befolkningen mot dette

>Hamas sender 5 raketter, israel svarer med 100.

Okey når jeg ser nivået på dette innlegget så forstår jeg at å svare deg videre ikke er verdt tastetrykkene.

Fortsetter under...

Okey når jeg ser nivået på dette innlegget så forstår jeg at å svare deg videre ikke er verdt tastetrykkene.

Jeg er åpen for all informasjon. Om du mener noe jeg har sagt er feil, om så alt jeg har sagt er feil så rop ut.

Veldig tynt det jeg skrev i det forrige innlegget, men det er den oppfatningen jeg har fått etter å ha snakket med palestinske bekjente/venner som har utdypet seg om dette. Måten media framstiller dette på får det også til å virke som Palestina er ofrene i dette.

Om jeg er på villspor, så gjerne forklar hva som er feil og hva som skjer. (om du gidder)

Se denne.

Og les litt rundt på Porten til Midtøsten - Israel, Vestbredden og Gaza sine sider. Hvis kildene dine frem til nå er palestinere og media så kommer du itl å få deg en aha-opplevelse.

Tusen takk for videoen.

Etter en halvtime inn så har jeg innsett at jeg burde bli MYE mer kritisk til media.

Skal lese litt på linken din når jeg har sett videoen ferdig! :)

Annonse

Ja, sterke bilder er nødvendig og hadde ikke hatt noe i mot om mine kjære hadde havnet på forsiden av en avis uansett hvor ille det ser ut. Det er slike bilder som fortsatt får folk til å åpne øynene sine og faktisk tenke over situasjonen, jeg vil faktisk tørre å påstå at en lang artikkel uten sterke bilder hverken fanger så mange lesere eller gir det samme inntrykket på folk. Hva skal en så putte inn av bilder i en sånn artikkel mener trådstarter? Natur, mennesker som smiler, droppe bilder helt?

Personlig tror jeg bildene har mye å si for hvordan er artikkel blir oppfattet. Media spiller ofte en veldig stor del da det kommer til krigføring, bare les om Vietnamkrigen og første gang en krig ble dekket av tv mediene. Dette er flere år siden, og mediene har bare blitt viktigere siden da.

10 War Photographs That Changed the World Forever

Selv om jeg tror trådstarter gir faen i bildebruken og har bare lyst til å få frem sin mening om hvem som er gode og hvem som er onde med et svart hvitt syn. Hva med å linke til to sider av en sak, la alle gjøre opp sin mening og ha en god diskusjon over fakta fra begge sider :)

Det er dessverre ikke noe håp. Man kan bare dra det ned på mirkonivå her. Folk krangler fletta av seg fordi de misliker noen skrevne ord. Krig vil det alltid være, i større eller mindre grad. Jeg vil tro det generelt sett er fredeligere og mer sivilisert nå enn det det har vært tidligere. Jeg ser egentlig ingen løsning på dette.

Fra et perspektiv ifht. å fortelle sannheten, så er sterke bilder på sin plass (totalt uten sensur), mens fra et privatmessig ståsted, personlig hadde jeg aldri hatt noen interesse av at mitt 1 år gamle barn skulle ligge smashet utover forsiden på VG.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...