Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!:)

Noen som vet mer enn meg om det kan være en fordel å trene opp smerteterskelen, eller om dette kun er nedbrytende i lengden?

Har hørt noen skrekkhistorier om folk som har slått mot harde gjenstander for å øke smerteterskelen sin (regelmessig over flere år), som har blitt skadet i hendene sine for livet i senere tid.

Finnes det isåfall noen "trygg" måte å gjøre dette på?

Fortsetter under...

Vell du blir ikke herda av å polstre deg med puter. Skal smerteterskelen gå opp, eller rettere sakt skal du bli herda så må du uttøve det som gjør vondt også..Men det fins forskjellige typer smerte...Får du vondt i håndledd og slike ting er det jo ikke bra..

Smerte av å blokkere low kicks med skinnleggen derimot er jo bare bra. Er jo feks thaiboxere i thailand (sikkert resten av verden også) som sitter og slår med bambus/plankelignende saker for å herde.

Slå i ei bøtte med iskaldt vann og isbiter..Telefonkatalog etc.

Mange gode tips her!(y)

Driver med kung fu, og er snart 21 år.

Har de siste par ukene drevet og slått mot furutrær. Merker at smerteterskelen forbedrer seg etter hver gang, slik at jeg stadig kan øke litt i bruk av kraft.

Ingen som har mistanke om at det kan være skadelig i lengden?

Annonse

Mange gode tips her!(y)

Driver med kung fu, og er snart 21 år.

Har de siste par ukene drevet og slått mot furutrær. Merker at smerteterskelen forbedrer seg etter hver gang, slik at jeg stadig kan øke litt i bruk av kraft.

Ingen som har mistanke om at det kan være skadelig i lengden?

Det kan absolutt være skadelig i lengden, du bør i det minste bruke noe som gir etter. Mulig du finner lite bambus i skogen...

• 2 uker senere...

Hva mener dere med å trene fingertip push-ups? Er utrolig tungt synes jeg. Kan dere sjekke disse linkene til andre forumer og se om dette er relevant:

Value of Fingertip Pushups?

What is the best way to do finger pushups? [Archive] - Kung Fu Magazine Forums

Som dere ser er det ingen som kommer fram til hvordan det egentlig skal gjøres. Noen som vet? Og kan det være skadelig for øynene?

Og dette er visstnok en måte å kunne øke på:

Iron Finger Training - Complete Finger Tip Push-up Position

Noen tanker?:)

Det å herde kroppsdeler er jo så som så, men basert på egen erfaring så er du såpass fokusert at når du får deg en trøkk i kamp så registrer du ikke smerten. Mye vondere på trening å bli slått/sparka på enn i kamp.

Men for all del, det å herde kroppsdeler som fingre og tær osv er ingen dum ide.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...