Gå til innhold

Karbo vs Gainere til vektøkning


Dag-Are

Anbefalte innlegg

Hei hå!

Jeg lurer på følgende:

Hva er forskjellen på å bruke gainere og å bruke karbohydrat tilskudd for vektøkning? Har tenkt å kjøpe høykvalitets proteintilskudd fra Tech Nutrition eller Optimal Nutrition (100% whey og casein). Er det noen vits å kombinere lav-kvalitets gainere med høy-kvalitets proteintilskudd for vektøkning?

Har kikket litt på markedet og syns det ser vansklig ut å finne gainere som har like god kvalitet som de proteintilskuddene tidligere nevnt. Det virker også mye rimeligere å kjøpe protein&carbs enn å bruke gainere.

Målet mitt er forresten ekstrem vektøkning i form av fett og muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Personleg har eg liten tru på gainer, og anbefale det sjeldan. Mykje av grunnen er at dei gainerene eg har sett inneheld utruleg mykje dårleg karb og ofte lite protein i tillegg. I "dårleg" karb så meine eg hovedsakleg "maltodextrin" som veldig mange gainere er dominert av. Maltodextrin er omtrent det samme som reint sukker.

Det er ein artikkel nyleg komt opp på framsida her på FB som du jo kan sjekke ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får prøve å pøse på med enda litt mer havregryn. Det hadde bare vært greit med ein kalori-fyllt shake når magen er helt stappe full, eller når man er på farten og ikke har tid til å ta fram spiseskjeia :) Ville du brukt karbohydrat tilskudd eller gainere i dette tilfellet?

Prøver å dra så mye spesifikk kunnskap som mulig her :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du raskt opp i vekt ser jeg ingen grunn til å utelukke fett som energikilde, og spesiellt melkefett som øker proteinsyntesen i tillegg til proteiner. Dermed er H-melk ganske fint - du kan ha med deg en kartong og bøtte nedpå mellom måltidene. Noe dyrere enn havregryn, men mer praktisk.

Med melken får du kalsium, b-vitaminer, proteiner, fett og laktose, og såfremt det ikke gir deg noen problemer er det vanskelig å slå helmelk som gainer både når det gjelder praktiske hensyn ( metthet, finnes overalt, kan taes med, null forberedelse) og resultater. Det er energitett, har bra næringssamensetning og jeg drakk nettopp en kartong :D Hehe.

Copy/paste fra Internet: H-melk 2dl 200g 266 Kcal protein 12g karbohydrat 18g fett 14g. Man må jo drikke litervis for å i det hele tatt komme opp i nærheten av kalori mengden en gainer ville gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...