Gå til innhold

Hvilke oppgaver har fett i kroppen?

Skverme

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en liten skoleoppgave, som jeg gjerne ville hatt litt mer informasjon om.... Overskriften sier vell det meste, "Hvilke oppgaver har fett i kroppen?".

Jeg har selvfølgelig funnet litt, men hadde vært kjekt å bruke annet fakta enn det som står i læreboken..

Noen som vil hjelpe med dette ? :-))

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen trenger fett for å gjøre flere oppgaver. Fett bidrar med energi og er vårt viktigste

energilager i kroppen. Fett isolerer kroppen og beskytter de indre organene dine som hjerte,

nyre og lunger mot støt. Alle celler i kroppen har en membran som for det meste er bygget opp

av ulike fettsyrer. Det er også med på å lage hormonene du har i kroppen og er med til å ta opp

noen vitaminer fra kosten.

Raskt googlesøk så finner du det meste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spørsmålet om kjemisk fett eller om fettvev?

Det er jeg faktisk ikke sikker på! (ups..)

Vi er 4 stk totalt på min gruppe, hvor vi bør få med bl.a.

• Hvordan er fett bygd opp?
  • Hva er forskjellen på mettet og umettet fett?
  • Hvilke oppgaver har fett i kroppen?
  • Hva er transfett?

Så er det da det tredje punktet jeg skal finne ut av :-)

Kroppen trenger fett for å gjøre flere oppgaver. Fett bidrar med energi og er vårt viktigste

energilager i kroppen. Fett isolerer kroppen og beskytter de indre organene dine som hjerte,

nyre og lunger mot støt. Alle celler i kroppen har en membran som for det meste er bygget opp

av ulike fettsyrer. Det er også med på å lage hormonene du har i kroppen og er med til å ta opp

noen vitaminer fra kosten.

Takk skal dere ha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...