Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en liten skoleoppgave, som jeg gjerne ville hatt litt mer informasjon om.... Overskriften sier vell det meste, "Hvilke oppgaver har fett i kroppen?".

Jeg har selvfølgelig funnet litt, men hadde vært kjekt å bruke annet fakta enn det som står i læreboken..

Noen som vil hjelpe med dette ? :-))

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14509-hvilke-oppgaver-har-fett-i-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen trenger fett for å gjøre flere oppgaver. Fett bidrar med energi og er vårt viktigste

energilager i kroppen. Fett isolerer kroppen og beskytter de indre organene dine som hjerte,

nyre og lunger mot støt. Alle celler i kroppen har en membran som for det meste er bygget opp

av ulike fettsyrer. Det er også med på å lage hormonene du har i kroppen og er med til å ta opp

noen vitaminer fra kosten.

Raskt googlesøk så finner du det meste...

Er spørsmålet om kjemisk fett eller om fettvev?

Det er jeg faktisk ikke sikker på! (ups..)

Vi er 4 stk totalt på min gruppe, hvor vi bør få med bl.a.

• Hvordan er fett bygd opp?
  • Hva er forskjellen på mettet og umettet fett?
  • Hvilke oppgaver har fett i kroppen?
  • Hva er transfett?

Så er det da det tredje punktet jeg skal finne ut av :-)

Kroppen trenger fett for å gjøre flere oppgaver. Fett bidrar med energi og er vårt viktigste

energilager i kroppen. Fett isolerer kroppen og beskytter de indre organene dine som hjerte,

nyre og lunger mot støt. Alle celler i kroppen har en membran som for det meste er bygget opp

av ulike fettsyrer. Det er også med på å lage hormonene du har i kroppen og er med til å ta opp

noen vitaminer fra kosten.

Takk skal dere ha! :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...