Gå til innhold

Cardio


Katarina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg prøver å få eit par økter i uka, men kjører rett og slett når jeg har tid. Livet mitt er ikkje så lett å planlegge så da er opplegget: Styrke når jeg er hjemme og kardio på jobb (der de tyngste manualene er 4 kilo... da gidder jeg ikke å trene "styrke"). Ellers jogger jeg når jeg har lyst til det (f.eks når det er fint vær).

Ikke så veldig vitenskapelig for min del, men kjenner hvertfall at mine ca 2 økter i uka i snitt gjør godt. Er nå nede i 18.42 på 3000 meter (målet er under 16). Da jeg var 10 kilo tyngre og ikkje hadde jogga før kunne jeg lett bruke 23-25 minutter og være spyferdig når jeg gikk i mål! For min del er det blitt viktigere å forbedre tiden enn selve vektnedgangen plutselig :sneaky: Det er bare så herlig å kjenne at kroppen kjør det bedre og bedre uavhengig av hva vetka viser (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
jeg synes cardio ofte er kjedelig, derfor er det enkelt å hoppe over, men jeg burde kanskje skjerpe meg

Kommer helt ann på kostholdet utenom:) Med mindre du vil ha andre bonuser når det gjelder helsen din osv:) Aka bedre kondisjon, hjerte osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kardio for å gå ned i vekt er veldig ineffektivt med mindre man er toppidrettsutøver. Det er mye bedre å redusere inntaket av karbohydrater og fett om målet er å minske fettprosenten. Men du kan godt trene det om du liker det som treningsmetode og vil ha god kondisjon og et velutviklet sirkulasjonssystem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...