Gå til innhold

Skade i bekkenbein


Tomassl92

Anbefalte innlegg

Hadde en pause fra trening på omtrent 3-4 måneder. Når jeg begynte igjen gjorde jeg den geniale feilen ved å begynne rett på Mike O'hearns Power Bodybuilding. Skulle ha markløft og kjørte på med 2 repetisjoner og 7 sett, med maks vekt. Etter treningen hadde jeg veldig vondt i venstre side av korsryggen. Klarte ikke bøye med forover, og det verket iherdig. Gikk til kiropraktor som sa det var bekkenbeinet. Kiropraktoren knakk meg på plass og sa jeg ikke måtte trene tung markløft eller leggpress på en god stund. Følgte rådet og har ikke trent slik siden da. Dette var for 1,5 måned siden. Prøver meg litt med teknikktrening med bare 100kg på stangen ved markløft(trener normalt med 170-190). Føler fortsatt at skaden er der, og føler ikke den blir noe særlig bedre, selv om jeg går til kiropraktor. Skaden ble veldig mye bedre i starten, men så stoppet det opp.

Noen tips til hva øvelser jeg kan ta for selvbehandling? Noen uttøyningsmetoder, noen øvelser jeg ikke må ta osv.?

Takker for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke nøyaktig hva delen heter, men det er den store delen til venstre, om det sier deg noe? Den var ute av ledd, men ifølge kiropraktoren skal den være tilbake. Gjør likevel fortsatt vondt å trene markløft. Får av og til litt stikking i korsrygg og litt nedover venstre fot også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoftebeinet? Påstod kiropraktoren din at du hadde hoftebenet "ute av ledd"? Det store benet som stikker ut på venstre side, som du gjerne lener hånda på når du lener deg på hofta, liksom? Bytt kiropraktor, sier jeg bare..

Roooooolig nå, skal ikke alltid ta pasientens tolkning helt 100%. Kirporaktoren mente helt garantert at det var IS-leddet som ikke var helt som det skulle :)

Til OP: Bekkenleddene er litt kronglete da vi ikke har noe særlig muskulatur som påvirker disse direkte, men ofte vil fokus på styrke og stabilitet i hofte ha effekt, tenk spesielt gluteus medius og maximus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...