Gå til innhold

Hvor lenge er man støl


LilleSanne

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det normalt å være støl etter man begynner å trene styrketrening. Hadde min første økt i går, og er ikke sånn veldig støl, skal trene i morgen også. Kan jeg forberede meg på å bli mere støl nå ? eller blir det bare bedre og bedre, og at jeg ikke blir værre nå ? Har ikke drevet med styrketrening før, men går mye og sykler en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvis man aldri blir støl, gjør man noe gæærn't da?

Jeg blir nemlig aldri det, og er neimenn ikke sikker på at jeg gjør ting riktig

Jeg blir heller aldri støl lenger, unntatt når jeg kjører nye øvelser.

Du gjør ikke noe feil om du ikke blir støl :)

DOMS er ikke en bra måte å måle treningseffekten på.

At du er støl sier ingenting om treningseffekten - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Då eg først starta med styrketrening vart eg støl over alt. Musklane var ikkje vane med den slags aktivitet. Etter kvart merka eg mindre og mindre til det. I dag merkar eg det kanskje etter ei tung trening, men normalt ikkje.

Unntaket er om eg ikkje har trent på ei stund. Etter 2+ veker med trening går det ei veke før musklane er vane med belastninga igjen.

Det å vere støl er ikkje indikasjon på noko som helst for så vidt. Ikkje i forhold til utbyte i alle fall. Det er indikasjon på at musklane har blitt belasta meir enn dei normalt blir. Difor er det ikkje unormalt å bli litt støl om du prøver ei ny øving ein periode, som involverer litt andre musklar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du aldri har trent før så bør du vere førebudd på at du kan bli det ja. I starten går det kanskje meir gradvis, sidan vektene er lette, men du vil nok kjenne det litt. Vanskeleg å setje tal på sånt. Det avheng nok mest av kva øvingar du tar, kor tungt det er og kor mange repetisjonar.

Du må nesten berre sjå korleis det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du aldri har trent før så bør du vere førebudd på at du kan bli det ja. I starten går det kanskje meir gradvis, sidan vektene er lette, men du vil nok kjenne det litt. Vanskeleg å setje tal på sånt. Det avheng nok mest av kva øvingar du tar, kor tungt det er og kor mange repetisjonar.

Du må nesten berre sjå korleis det går.

Oki takk for svar. Ikke trent spesielt med styrke, bare gått turer og syklet mye . Da får jeg se hvordan det går . Jeg trener ikke tungt nå i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...