Gå til innhold

Låst kne?


Anbefalte innlegg

Helt sikkert ikke det det heter, men skal prøve å forklare.

Onsdag ettermiddag satt jeg med bena krysset på jobben, godt lent over pulten. Etter en stund da jeg skulle reise meg følte jeg at kneet var låst på en måte, vondt. Har hatt det før, men det har gått over etter å ha gått litt.

Det har det ikke denne gangen.

Jeg kan gå, men er vondt å rette ut kneet, så jeg halter. Visse bevegelser gjør at smerten skyter i hele benet. Jeg kan ikke lene meg på det, og føler at det kan gi etter når som helst. Virker som vridninger er spesielt ille, eller bevegelse hvor benet/kneet er litt vridd.

Det har blitt mer og mer vondt siden onsdag.

Noen som vet hva det kan være? Hva jeg kan/bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kan absolutt være menisk.

Jeg regner med at du er the Eirik Sandvik. Big fano-o Sååå, når jeg først har deg på tråden her, hvor raskt kan man normalt jogge og kjøre HIT igjen etter operasjon på menisk? Jeg fjernet en del av ytre menisk som var revet for én uke siden. Kirurgen sa "når kneet ditt sier det", som betyr at når smertene er borte er det go, go, go?:)

Beklager at jeg okkuperer tråden din The Shrinking Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at du er the Eirik Sandvik. Big fano-o Sååå, når jeg først har deg på tråden her, hvor raskt kan man normalt jogge og kjøre HIT igjen etter operasjon på menisk? Jeg fjernet en del av ytre menisk som var revet for én uke siden. Kirurgen sa "når kneet ditt sier det", som betyr at når smertene er borte er det go, go, go?:)

Beklager at jeg okkuperer tråden din The Shrinking Line

Det styres av smerte, hevelse og funksjon. Hovedregelen er at ting som gir smerte eller hevelse i etterkant skal du ikke gjøre. Man sier også at styrken skal være minst 85% av frisk side for å gjenoppta idrettsaktivitet. Normalt forløp er ca 4-6 uker før man kan begynne å gjenoppta idrett.

Mr Sandvik må gjerne komme med sine kommentarer, ikke meningen å kuppe tråden som du allerede har kuppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det styres av smerte, hevelse og funksjon. Hovedregelen er at ting som gir smerte eller hevelse i etterkant skal du ikke gjøre. Man sier også at styrken skal være minst 85% av frisk side for å gjenoppta idrettsaktivitet. Normalt forløp er ca 4-6 uker før man kan begynne å gjenoppta idrett.

Mr Sandvik må gjerne komme med sine kommentarer, ikke meningen å kuppe tråden som du allerede har kuppet.

Tusen takk for svar! Det var et mye bedre svar enn "når kneet ditt sier det".:) Det er greit å ha en pekepinn å forholde seg til. Jeg får satse på sykling en stund fremover da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du er the Eirik Sandvik. Big fano-o Sååå, når jeg først har deg på tråden her, hvor raskt kan man normalt jogge og kjøre HIT igjen etter operasjon på menisk? Jeg fjernet en del av ytre menisk som var revet for én uke siden. Kirurgen sa "når kneet ditt sier det", som betyr at når smertene er borte er det go, go, go?:)

Beklager at jeg okkuperer tråden din The Shrinking Line

Bra svar fra Moskvil. Jeg vil nok anbefale å starte med en litt mer moderat treningsmetode en HIT. Jobb deg sakte men sikkert oppover med fundamentale øvelser. Når du er kapabel til å utføre øvelser med fullt leddutslag og grei belastning uten smerte er du i mål. VIlle også jobbet med kjerne- og hoftestabilitet, samt generell mobilitet før jeg hadde introdusert jogging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å okkupere tråden.

Dette skjedde forrige onsdag, tok det med ro. Fredag ettermiddag låste det seg opp igjen liksom og har hatt null smerte etter det. Har ikke løpt, men har hatt en god styrke økt og en spinning time uten problemer.

Skjer det igjen så skal jeg få det sjekket. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...