Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Frk. Sondre: Ja, jeg trener på treningsstudio. Jeg har veldig lyst å trene både knebøy og markløft, men føler jeg ikke mestrer teknikken helt enda og er redd for skader.

Veldig viktig med teknikk :) ta kontakt med de som jobber på treningsstudioet om veiledning for utføring av markløft, knebøy og benkpress. Prøv å hold høy puls under treningsøkten - ikke ta for lange pauser mellom settene. Mitt bidrag =)

Fortsetter under...

Veldig viktig med teknikk :) ta kontakt med de som jobber på treningsstudioet om veiledning for utføring av markløft, knebøy og benkpress.

Jeg hadde heller sett videoer på Youtube også filmet meg selv. Hvis du går til en PT så er sjansene høye for at du blir å ta halvbøy osv.

Prøv å hold høy puls under treningsøkten - ikke ta for lange pauser mellom settene. Mitt bidrag =)

Hvorfor det? Ville det ikke vært bedre å ta lengere pauser for å holde intensiteten (som % av 1RM) høyere oppe?

Så har du vel også trent målrettet i litt mer enn et år også og har blitt vant til høyere volum over tid.

Men samtidig så har vektene jeg bruker steget oppover, noe som igjen gir høyere belastning. Det er ingen problem for en nybegynner å kjøre roing etter mark såfremt de holder volumet på markløften nogenlunde fornuftig.

Jeg hadde heller sett videoer på Youtube også filmet meg selv. Hvis du går til en PT så er sjansene høye for at du blir å ta halvbøy osv

Personlig trenere har nok over gjennomsnittet kunnskap om teknikk. Hvorfor skulle sjansene være høye for at en tar halvbøy?

Personlig trenere har nok over gjennomsnittet kunnskap om teknikk. Hvorfor skulle sjansene være høye for at en tar halvbøy?

For en god del av de personlige trenerne du finner vet ikke hva de snakker om. :)

ved å ta en kvinnelig nybegynner er ikke vekten som det skal trenes med den største belastningen på korsryggen, men heller tiden hun bruker på repetisjonene. og ved sittende stilling så går ikke samme kraft gjennom, men stille mye større krav ryggstrekkerne, som igjen er mest sannsynlig det du refererer til som belastning på korsrygg..så lenge disse er sterke nok, så er det ikke belastning på korsryggen som er for stor ved hennes tilfelle. bygg ryggstrekkere ved markløft du ;)

Annonse

Wow, tusen takk for alle råd :) Foreløpig kjører jeg samme program som før samtidig som jeg øver teknikk på knebøy og markløft. Skal bestille veiledning på treningsenteret for å finpusse teknikken. Når teknikkene er på plass tenker jeg knebøy og markløft erstatter beinpress og sittende roing :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...