Gå til innhold

Skulderplager


Tina90

Anbefalte innlegg

Sliter med venstre skulder/skulderblad. Knaker når jeg beveger skulderen, og øvelsen som skulderpress er ekstremt vondt. Har til nå ikke funnet noen øvelser for skuldrene som jeg kan gjøre uten smerte.

I perioder er også generelt overkroppstrening vondt i skulderen. Noen dager er helt forferdelige, mens det plutselig kan komme dager der jeg ikke kjenner noen ting.

Har tidligere i mine cardiodager kjent det i skulderen når jeg jogga, men ikke tenkt over det.

Nå har det gått så langt at det går ut over både treningen, jobb og hverdagen.

Om jeg skal beskrive smerten vil jeg si at det føles ut som om det ligger en kniv inni på toppen av skuldera, i tillegg til at skulderbladet knirker og knaker noe voldsomt.

Noen som har noe peiling på dette, eller vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter også med skuldra så her skal jeg følge med. Jeg blir ikke bedre av styrketrening men av yoga, og massasje. Dritt at massasje er så dyrt. Kiropraktor hjalp ikke noe fordi det er musklene som er stramme. Jeg prøvde triggerpunktbehandling nedover ryggraden på den plagede siden og det hjalp en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykter det er betennelse eller noe, ettersom det ikke går over, men bare blir verre.. Må nok sjekke det ut, men erfaringsmessig føler jeg at legene ikke gjor noe.. Så det er derfor jeg aldri går.

Det var sånn før jeg begynte med styrke og, men ikke så mye som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med venstre skulder/skulderblad. Knaker når jeg beveger skulderen, og øvelsen som skulderpress er ekstremt vondt. Har til nå ikke funnet noen øvelser for skuldrene som jeg kan gjøre uten smerte.

I perioder er også generelt overkroppstrening vondt i skulderen. Noen dager er helt forferdelige, mens det plutselig kan komme dager der jeg ikke kjenner noen ting.

Har tidligere i mine cardiodager kjent det i skulderen når jeg jogga, men ikke tenkt over det.

Nå har det gått så langt at det går ut over både treningen, jobb og hverdagen.

Om jeg skal beskrive smerten vil jeg si at det føles ut som om det ligger en kniv inni på toppen av skuldera, i tillegg til at skulderbladet knirker og knaker noe voldsomt.

Noen som har noe peiling på dette, eller vært borti lignende?

Ved smerter som ikke går over eller som blir verre skal du alltid kontakte en terapeut (naprapat, fysio, etc.) for å få diagnostisert og eventuelt rehabilitert problemet.

Forhåpentligvis handler det kanskje om dysfunksjoner, muskulære ubalanser, feil teknikk eller lignende. Dette går å gjøre mye med på egen hånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nok sjekke det ut, men erfaringsmessig føler jeg at legene ikke gjor noe.. Så det er derfor jeg aldri går.

Legen kan nok sjeldent hjelpe med dette, men synes definitivt du burde sjekke det ut. Skulder er litt for komplisert for å stille noe diagnose på nett. Du kan jo selvfølgelig prøve deg med dynamisk oppvarming med LYTP osv som nevnes over her, men det er greit å sjekke det ut når det ikke går over og plager deg såpass som det gjør.

Et tips er å få henvendelse fra fastlegen, så slipper du unna med egenandel, men det visste du kanskje :)

Det stemmer, men ofte er det dessverre voldsomt med ventetid. Om det er lang ventetid hadde ihvertfall jeg heller gått til en privarpraktiserende fysioterpeut enn å vente i månedvis på å få time hos en utdatert, travel og møkklei terapeut (det finnes mange unntak her, men er dessverre ganske mange som ikke holder det nivået de burde. Det gjelder forøvrig også oss private.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...