Gå til innhold

Hjelp, trenger råd om kostholdet?


ettena88

Anbefalte innlegg

B

Hei, jeg lurer på en ting angående kostholdet mitt.. Jeg spise stortsett bare mat med mye proteiner, lite fett og karboene får jeg kun fra 1-2frukt eller grønnsakene på rugsprø-knekkebrødene mine eller grønnsakene ved siden av woken.

Vanlig dag:

1rugsprø, 40-50g skinke og eggehviter av 1kokt egg, 5gkremost, tomater.. 100-150g CC med funlight.

Lunch: 150 g kyllingfilet, marinert i krydder og løk.

Middag:150g hvit fisk med brokkoli og sopp (dampet/tørrstekt)

Mellom: 1appelsin/eple og en 0,0% yoghurt eller bare CC.

Kvelds/etter trening: samme som frukost. Ev. En av delene

Drikker ellers 3-5 kopper kaffe og 1 1/2 Pepsimax for dagen.

Tarkosttilskudd av multivitaniner og omega.

Trening: 3ganger i uka, noen ganger mer.. Løping og intervaler.

Styrke helkropp 3 dager. M

Jeg er 24år, 164 høy og veier 55 kg.. Lurer på om kostholdet er optimalt eller om jeg bør gjør noen justeringer? Har spist sånn nå i 2måneder og gått ned 7kg vekt selv om jeg også har klart å beholde mye av musklene. Men er jeg begynt å bli veldig sliten og tiltaksløs... Forslag til hva jeg bør gjør? Målet er å komme ned til 50-52kg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fitnessbloggen:

Hei, jeg lurer på en ting angående kostholdet mitt.. Jeg spise stortsett bare mat med mye proteiner, lite fett og karboene får jeg kun fra 1-2frukt eller grønnsakene på rugsprø-knekkebrødene mine eller grønnsakene ved siden av woken.

Vanlig dag:

1rugsprø, 40-50g skinke og eggehviter av 1kokt egg, 5gkremost, tomater.. 100-150g CC med funlight.

Lunch: 150 g kyllingfilet, marinert i krydder og løk.

Middag:150g hvit fisk med brokkoli og sopp (dampet/tørrstekt)

Mellom: 1appelsin/eple og en 0,0% yoghurt eller bare CC.

Kvelds/etter trening: samme som frukost. Ev. En av delene

Drikker ellers 3-5 kopper kaffe og 1 1/2 Pepsimax for dagen.

Tarkosttilskudd av multivitaniner og omega.

Trening: 3ganger i uka, noen ganger mer.. Løping og intervaler.

Styrke helkropp 3 dager. M

Jeg er 24år, 164 høy og veier 55 kg.. Lurer på om kostholdet er optimalt eller om jeg bør gjør noen justeringer? Har spist sånn nå i 2måneder og gått ned 7kg vekt selv om jeg også har klart å beholde mye av musklene. Men er jeg begynt å bli veldig sliten og tiltaksløs... Forslag til hva jeg bør gjør? Målet er å komme ned til 50-52kg igjen.

Beklager gramatikken og oppsettet.. Mye feil ser jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo greit ut hvis målet er å gå ned i vekt.

Jeg tror likevel du kan spise eggeplommen med god samvittighet minst annenhver dag, og så kan du nok tjene på å legge inn en spisedag hver 7-10 dag, hvor du spiser mye mer karbohydrater enn ellers. Feks legg til 200g ris til middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B

Hei, jeg lurer på en ting angående kostholdet mitt.. Jeg spise stortsett bare mat med mye proteiner, lite fett og karboene får jeg kun fra 1-2frukt eller grønnsakene på rugsprø-knekkebrødene mine eller grønnsakene ved siden av woken.

Vanlig dag:

1rugsprø, 40-50g skinke og eggehviter av 1kokt egg, 5gkremost, tomater.. 100-150g CC med funlight.

Lunch: 150 g kyllingfilet, marinert i krydder og løk.

Middag:150g hvit fisk med brokkoli og sopp (dampet/tørrstekt)

Mellom: 1appelsin/eple og en 0,0% yoghurt eller bare CC.

Kvelds/etter trening: samme som frukost. Ev. En av delene

Drikker ellers 3-5 kopper kaffe og 1 1/2 Pepsimax for dagen.

Tarkosttilskudd av multivitaniner og omega.

Trening: 3ganger i uka, noen ganger mer.. Løping og intervaler.

Styrke helkropp 3 dager. M

Jeg er 24år, 164 høy og veier 55 kg.. Lurer på om kostholdet er optimalt eller om jeg bør gjør noen justeringer? Har spist sånn nå i 2måneder og gått ned 7kg vekt selv om jeg også har klart å beholde mye av musklene. Men er jeg begynt å bli veldig sliten og tiltaksløs... Forslag til hva jeg bør gjør? Målet er å komme ned til 50-52kg igjen.

Mer fett? Kanskje litt mer karbo? Vær obs på at jeg ikke er noen ekspert på emnet,men har vært mislykket slanker i mange år- Nå får jeg endelig resultater og jeg får i meg 1 g sunt fett pr kilo kroppsvekt i tillegg til 2,5-3 g protein pr k og rundt 2 g karbo pr k. og de siste månedene har jeg krympet betraktelig, fått mer energi,trener masse og er mye blidere:) Dette er et opplegg man kan opprettholde over tid og det er viktig når man skal lykkes.

Les denne artikkelen selv om du går ned i vekt. Det er mye nyttig informasjon

Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening - MyRevolution

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser for lite, og kjører for mye kardio. Du spiser 350g kjøtt/fisk som gir deg ca 70 g protein. Legg til 5g fra egget. Du bør ha 120-130g, som du skulle få fra 500-600g kjøtt/fisk. Ellers så ser det bra ut, men når du går så lenge på diett så kan det lønne seg å legge inn et par belønningsmåltider i uka. Og med belønningsmåltider mener jeg ala Lyle McDonald, altså slik mag foreslår. Dette gjelder spesielt deg som er normalvektig. Det vil nok hjelpe på energinivået.

Du kan også legge inn en pause hvor du spiser på vedlikeholdsnivå noen dager så kroppen får resette seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hjelpen :) har lagt inn mer proteiner, mer kjøtt eller fisk til middag og lunch. Trener 2 korte kardio økter i uka, styrken som vanlig. Og har hatt noen dager på vedlikehold..Var nok bare for lenge på for lavt energi inntak, nå går det mye bedre.. Og takk Gud for det.. Føltes ut som jeg skulle dø på hele greiene :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...