Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ny her inne og føler jeg trenger litt hjelp.

Jeg har et slags mål, men er ikke sikker på hvor realistisk det er....

Jeg er 34 år og har trent litt opp og ned i 3-4 år, jeg begynte med å jogge, for å miste noen kilo og fortsatte med styrketrening i kjelleren. Jeg brukte nok ei stund på å bli vant til trening, etter et par år begynte jeg på treningsstudio.

Jeg har oppnådd mer markerte muskler i hele kroppen, men ønsker å oppnå enda litt mer; strammere rumpe og lår er første prioritet, så vil jeg enda litt ned i fettprosent.

Jeg er 165 cm og veier 63 kilo om morgenen. Jeg får i meg ca 1900 kalorier om dagen; brødskiver til lunch og variert middag + kveldsmat

Jeg trener pr i dag styrke 2 dager i uka

Dag 1:

Markløft

Facepulls

nedtrekk

Tricep-press

Glute bridge

mage

Svømming: ca 1000m

Dag 2:

Knebøy

sittende rodrag

tricep-press

manualpress

glute bridge

mage

Sånn uka mi er nå trener jeg lørdag og mandag, vil prøve å få inn ei økt på torsdag også, men har ikke fått det til enda....

Robert Eilertsen

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13964-er-jeg-p%C3%A5-rett-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ny her inne og føler jeg trenger litt hjelp.

Jeg har et slags mål, men er ikke sikker på hvor realistisk det er....

Jeg er 34 år og har trent litt opp og ned i 3-4 år, jeg begynte med å jogge, for å miste noen kilo og fortsatte med styrketrening i kjelleren. Jeg brukte nok ei stund på å bli vant til trening, etter et par år begynte jeg på treningsstudio.

Jeg har oppnådd mer markerte muskler i hele kroppen, men ønsker å oppnå enda litt mer; strammere rumpe og lår er første prioritet, så vil jeg enda litt ned i fettprosent.

Jeg er 165 cm og veier 63 kilo om morgenen. Jeg får i meg ca 1900 kalorier om dagen; brødskiver til lunch og variert middag + kveldsmat

Jeg trener pr i dag styrke 2 dager i uka

Dag 1:

Markløft

Facepulls

nedtrekk

Tricep-press

Glute bridge

mage

Svømming: ca 1000m

Dag 2:

Knebøy

sittende rodrag

tricep-press

manualpress

glute bridge

mage

Sånn uka mi er nå trener jeg lørdag og mandag, vil prøve å få inn ei økt på torsdag også, men har ikke fått det til enda....

Robert Eilertsen

Hvordan er det med tid hos deg?

Trener du bare 2 ganger i uken pga lite tid, eller en annen grunn?

Det er pga tid....tirsdag jobber jeg sent, onsdag er jeg på skole etter jobb, torsdag skal minstemann på trening og fredag er litt hellig "familietid"

Jeg har vurdert å trene mens sønnen er på trening på torsdag, men da har jeg bare 45 min..

Det er pga tid....tirsdag jobber jeg sent, onsdag er jeg på skole etter jobb, torsdag skal minstemann på trening og fredag er litt hellig "familietid"

Jeg har vurdert å trene mens sønnen er på trening på torsdag, men da har jeg bare 45 min..

45min er jo mye tid det :)

Om du trener styrke to ganger i uka, ville jeg trent et fullkroppsprogram. Hva med en lett og en tung dag med litt ulike øvelser (for motivasjonens skyld) ?

Knebøy

Bulg. utfall

Nedtrekk foran

Omvendt roing

Manualpress med twist

Sittende hantelcurl

Sidehev

Franskpress m/manualer

RKC Planke

Beinpress

Amerikanske markløft

Hip-thrust

Hantelroing med armene ut

Pullups med elastiske bånd

Benkpress eller dips

Arnoldpress

Bånddrag bak

Pallof press

Den ene økta kan kjøres tungt med 3x3, 2x6 og 2x8 (tyngst på første øvelse for første øvelse for de store muskelgruppene), mens du den andre økta kjører 2x8, 2x12 og 2x15

Annonse

Om du trener styrke to ganger i uka, ville jeg trent et fullkroppsprogram. Hva med en lett og en tung dag med litt ulike øvelser (for motivasjonens skyld) ?

Knebøy

Bulg. utfall

Nedtrekk foran

Omvendt roing

Manualpress med twist

Sittende hantelcurl

Sidehev

Franskpress m/manualer

RKC Planke

Beinpress

Amerikanske markløft

Hip-thrust

Hantelroing med armene ut

Pullups med elastiske bånd

Benkpress eller dips

Arnoldpress

Bånddrag bak

Pallof press

Den ene økta kan kjøres tungt med 3x3, 2x6 og 2x8 (tyngst på første øvelse for første øvelse for de store muskelgruppene), mens du den andre økta kjører 2x8, 2x12 og 2x15

Det er ikke alt her jeg vet hva er, men det finner jeg ut på nett.....(trodde egentlig jeg hadde et fullkroppsopplegg nå jeg.....)

Jeg ser du anbefaler få sett...jeg tar 5x5 på de tunge øvelsene nå, og kjører tungt begge dager

Tror du jeg får mer fremgang om jeg bruker dette opplegget?

Du kan fint kjøre 5x5 på de tunge øvelsene, ingenting i veien med det.

Viktig at du likevel har en tung og en lett dag. 5x5 kjører du på den tunge dagen på hovedøvelsene. Så kan du supplere med reps på 4-6 + 6-8

På lett-dagen ligger du på 8+. 8 på de første øvelsene/settene, også øker du gradvis antall repetisjoner.

synes du fordelen med å variere øvelser i et fullkroppsprogram veier tyngre enn fordelene ved å trene de samme øvelsene hver dag, eilertsen? som keyboard warrior anbefaler jeg stort sett folk å gjøre samme øvelse hver gang på fullkroppsprogram, ettersom perfekt teknikk er vanskelig å få til ved å trene en øvelse kun én gang i uka?

T NATION | Gable Method

"if it's important, you should do it every day"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...