Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hvorfor det?

Kcalunderskudd/overskudd = opp eller ned i vekt

Næringsstoffene med stor hovedvekt/undervekt vil i et langtidssperspektiv gjøre noe med fysikken din - da tenker jeg på essensielle fettsyrer/aminosyrer som vil gå utover kroppens metabolisme(nei ikke lav/høy forbrenning.. litt dypere enn det som celledeling og andre livsviktige prosesser), hormonsystem etc..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13882-usunn-mat/#findComment-541283
Del på andre sider

Kcalunderskudd/overskudd = opp eller ned i vekt

Næringsstoffene med stor hovedvekt/undervekt vil i et langtidssperspektiv gjøre noe med fysikken din - da tenker jeg på essensielle fettsyrer/aminosyrer som vil gå utover kroppens metabolisme(nei ikke lav/høy forbrenning.. litt dypere enn det som celledeling og andre livsviktige prosesser), hormonsystem etc..

Man må da spise ekstremt usunt før dette gir utslag på kroppskomposisjonen? (Tar utgangspunkt i at vi snakker om folk som trener iom. at dette er Fitnessbloggen. Og at dette gjelder kroppskomposisjon, ikke helse. Vitaminer og mineraler er jo ikke særlig anabolt.)

Hvor mye fett du legger på deg på bulk dikteres av størrelsen på kalorioverskuddet. Og at du spiser nok proteiner selvfølgelig. Utover det kan jeg ikke se hvorfor boller (usunt?) skulle gi mer fett på kroppen enn poteter (sunt?).

Fett: Her er det bare transfett man bør styre unna. Ting som kan hjelpe en å bli bittelitt swolere er omega-3, melkefett og noen få andre fettsyrer, uten at det er snakk om noen kjempegevinst.

Karbohydrater: Alle karbohydrater blir til glukose i blodet.

Proteiner: Så lenge man ikke får hoveddelen av proteinene fra baconcrisp, erter og sånn så skal man få nok leucine til å makse muskelgains.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13882-usunn-mat/#findComment-541447
Del på andre sider

Annonse

Man må da spise ekstremt usunt før dette gir utslag på kroppskomposisjonen? (Tar utgangspunkt i at vi snakker om folk som trener iom. at dette er Fitnessbloggen. Og at dette gjelder kroppskomposisjon, ikke helse. Vitaminer og mineraler er jo ikke særlig anabolt.)

Hvor mye fett du legger på deg på bulk dikteres av størrelsen på kalorioverskuddet. Og at du spiser nok proteiner selvfølgelig. Utover det kan jeg ikke se hvorfor boller (usunt?) skulle gi mer fett på kroppen enn poteter (sunt?).

Fett: Her er det bare transfett man bør styre unna. Ting som kan hjelpe en å bli bittelitt swolere er omega-3, melkefett og noen få andre fettsyrer, uten at det er snakk om noen kjempegevinst.

Karbohydrater: Alle karbohydrater blir til glukose i blodet.

Proteiner: Så lenge man ikke får hoveddelen av proteinene fra baconcrisp, erter og sånn så skal man få nok leucine til å makse muskelgains.

Nå vet jeg at du er voldsomt tilhenger av IIFMYM (eller hva det er) og iom at trådstarter mest sannsynlig ikke er verken erfaring- eller kunnskapsdyktig nok til å sette seg inn i noe så komplisert som "riktig kosthold", så gidder jeg ikke kverulere mer om det :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13882-usunn-mat/#findComment-541484
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...