Gå til innhold

Nybegynner. treningsprogram. 5x5 vs fyrstikkprogrammet vs?

Anbefalte innlegg

Hei! Mitt første innlegg her på fitnessbloggen, og jeg søker litt råd og tips.

Jeg er en 23 år gammel gutt. 188cm høy og veier 72kg. Jeg har nå begynt å med styrketrening og endret kosthold for etter å lenge ha ønsket å gå opp i vekt. Jeg har allerede blitt superbetatt av fitnessbloggen, kosthold, trening og kropp. Men ønsker nå å gjøre dette enda mer effektivt ved å få hjelp av dere til å finne ett treningsprogram som ville passet best for meg.

De siste ukene har jeg fulgt tr.programmet til en kamerat, men som er ett stykke mer rutinert enn meg og mest sannsynlig ikke det optimale for meg.

Jeg har lest litt om 5x5 og fyrstikkprogrammet. Er det noen her som har noen erfaringer med disse? eller noen andre programmer?

Setter pris på all tilbakemelding, da jeg er rimelig fersk på dette!

Fortsetter under...

Jeg har gode erfaringer med 5x5.

Jeg har nå økt ifra 65kgx5 i markløft til 110kgx5 på litt under to måneder.

Om du elsker å løfte tungt, så er 5x5 et perfekt program for deg! :)

Jeg har sett mest på 5x5 jeg også, det virker veldig greit å forholde seg til. da jeg nå i starten, vil holde deg enkelt og plaint. jeg er som sagt ekstremt gira, utrolig betatt av basillen og gleder meg utrolig mye til å lære mye mye mer!

men angående 5x5, dette er ett oppsett jeg har funnet på forumet. virker dette greit?

DAG 1

Benkpress/skråbenk: 5 x 5 reps

Rygg (roing): 5 x 5 reps

Dype knebøy: 5 x 5 reps

DAG 2

Knebøy 2-3 x 5 reps med 20% lettere vekt enn dag 1, eller 3 x 3 på frontbøy

Markløft: 3-5 x 5 reps – eller jobb opp mot et toppsett 1 x 5 reps

Skulderpress: 5 x 5 reps (frittstående militærpress med skulderbredt grep)

Nedtrekk/Chins 5 x 5 reps

DAG 3

Benkpress: 5 x 5 reps

Roing: 5 x 5 reps

Knebøy: 5 x 5 reps

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...