Gå til innhold

Trene med vonde håndledd


Kame

Anbefalte innlegg

Jeg har ignorert, jeg har tenkt at det blir sikkert bedre bare jeg blir sterkere, og jeg har kjøpt og brukt vristbånd (dog ganske myke, fra Casall), men jeg må innse at håndleddene mine er vonde. Såpass vonde at jeg ikke klarte små øvelser som tricepspress med tauhåndtak. Stenger går ok, smertene er tilstede, men ikke så vondt at jeg ikke klarer å trene kontrollert.

What to do? Finne alternative øvelser, eller bli kardiodronning? Hulk.:bigtears: Jeg er jo endelig på gli, føler jeg, og skal jo bli sterk!

Hjelp meg, treningsguruer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jo ikke trent lengre enn siden sommeren, men gikk fra 0-100 - 3-5 økter i uka, kun styrke, basaløvelser og stenger/handtler. Og er gammel håndballspiller med lurvete ledd. Merket nok vondtene ganske raskt, og kjenner at det verker når jeg sitter her og skriver på en pc (har jo akkurat vært på trening også da).

Begynner øktene med knebøy, og kjenner det allerede smått i denne øvelsen, så det er godt mulig det er grepet. Iallefall vinkelen håndleddet får i bøy og benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke trent lengre enn siden sommeren, men gikk fra 0-100 - 3-5 økter i uka, kun styrke, basaløvelser og stenger/handtler. Og er gammel håndballspiller med lurvete ledd. Merket nok vondtene ganske raskt, og kjenner at det verker når jeg sitter her og skriver på en pc (har jo akkurat vært på trening også da).

Begynner øktene med knebøy, og kjenner det allerede smått i denne øvelsen, så det er godt mulig det er grepet. Iallefall vinkelen håndleddet får i bøy og benk.

Det er at grepet ditt er feil.

Jeg er også en gammel håndballspiller (uansett om det er irrelevant).

De gangene jeg har fått vondt i håndleddene er under benkpress, eller at jeg ikke varmer håndleddene godt nok opp å går rett til pressøvelser.

Har de samme plagene som deg når jeg har vondt i håndledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er at grepet ditt er feil.

Jeg er også en gammel håndballspiller (uansett om det er irrelevant).

De gangene jeg har fått vondt i håndleddene er under benkpress, eller at jeg ikke varmer håndleddene godt nok opp å går rett til pressøvelser.

Har de samme plagene som deg når jeg har vondt i håndledd.

Ok, takker! Skal få en av de ansatte der til å ta en titt på grepet mitt i morra, så løser det seg forhåpentligvis. Bør jeg finne øvelser som i tillegg styrker håndleddene?

Hvordan varmer du de opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...