Gå til innhold

Hvilken dag syntes dere ser best ut for vektnedgang?

Anbefalte innlegg

Logget sist uke på diett.no.Ikke tenk på kalorietmålet ikke er nådd (er ikke så viktig for meg, har ca. 90 minutter med variert aktivitet hver dag). Hva syntes dere om tallene ellers og sammensetning av karb/prot/fett, med vektnedgang som hovedmål?post-6266-14440897196581_thumb.jpg

Takk for alle innspill!

Fortsetter under...

Logget sist uke på diett.no.Ikke tenk på kalorietmålet ikke er nådd (er ikke så viktig for meg, har ca. 90 minutter med variert aktivitet hver dag). Hva syntes dere om tallene ellers og sammensetning av karb/prot/fett, med vektnedgang som hovedmål?

Vel, personlig erfaring er at de gangene jeg stressa med "O Hellige Sammensetning av næringsstoffer", brukte jeg alt for mye energi på å få dette rett ift te resultatene det gav. Når jeg tenkte likestilte alt simpelt som "næring" og brukte huet og psyken te å avgjøre hva jeg burde spise/ikke spise te ulike tider løsna ting på en helt anna måte. (Men dette er super-individuelt altså; kun min erfaring som sagt!) Min mening er at proteinene er gutta du bør legge deg etter, de to andre kompisene trenger du kanskje ikke nødvendigvis mikrostyre; men hey- dette er jo helt opp te deg, og ikke svar på det du spør om.:dry:

Men altså; ift vektnedgang som mål har det strengt tatt(les: i teorien) ikke særlig å si. (Du kan maule jarlsberg og fortsatt rase ned i vekt, sett at de kaloriene fra ostefråtsinga er langt under det du forbruker om dagen. Før jeg lynsjes; dette er ikke en oppfordring, en ideell situasjon eller noe som helst annet intellektuelt; kun et ytterpunkt.) Hvis du skriver litt mer om mål, deg selv og tidsperspektiv, er det nok lettere å få gode svar; ulike mål om vektnedgangen kan gi ulike muligheter. Har du dårlig tid og skal inn i en kjole/dress, skal fettprosent ned samtidig som du ønsker å bli sterkere, skal du nå et visst vektmål? Masse lykke te uansett! (y)

Hva er din vekt og høyde?

Hvor høy intensitet er det på de 90 minuttene trening? Hvor mange dager trener du styrke?

For vektnedgangen har det ikke så mye å si hvor kaloriene kommer fra, men for at du skal fungere bra på dietten kan det ha mye å bety.

Du er jo i gjennomsnitt over ditt "mål" med 300kcal per dag, ganger du dette med 7 så blir det 2100kcal over i løpet av en hel uke.

Som sagt, hva er din høyde vekt etc? Eneste fokuset jeg hadde var å ha mest mulig proteiner, og lite karbohydrater.

Hei dere,

Tusen takk for svar!

Jeg er 33 år gammel, 168 og veier 84,1 kg. Jeg har allerede gått ned 22,4 kg uten å logge, men ved å konsentrere meg om å spise MAT og ved trening. Nå er prosessen veldig "automatisk"... jeg må ikke lenger foreta en konsekvensanalyse av absolutt alt jeg putter i munnen eller aktiviteter jeg bedriver :)

Oddis: Jeg trener styrke 3-4 dager i uken, gjerne kombinert med en kortere kondisjonsøkt. De andre ukedagene går jeg turer, i gjennomsnitt blir det nok 90 minutters økter hver dag. Intensiteten er over middels til høy. Har trent etter et fullkroppsprogram i tre måneder nå, bytter det ut neste uke.

SirSondre: Jeg skrev i innledningen at dere skulle se bort i fra at "målet" ikke var nådd, nettopp fordi det er veldig lavt i forhold til treningene mine. Prøver å få i meg masse gode (som i nammenam) proteiner, men ofte så sniker karboene seg på, gitt :)

Meningen med tråden var vel egentlig å få en mening om hvilke dag som virket best ernæringsmessig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...