Gå til innhold

Tips til vegetariske middager?


Casjin

Anbefalte innlegg

Genialt:) Tusen takk for svar alle :D Kom gjerne med flere egne oppskrifter og tips:)

Ja jeg har fått litt mer variasjon i matlagingen nå:) Taco fungerer utmerket, og er også blitt fan av Chili sin carne-gryte! Kjempe sterk og utrolig mettende, med masse forskjellige bønner og med ris til:)

Et spørsmål til alle vegetarienere der ute: Hva gjør dere når jula kommer? Med tanke på julemiddager og julebord? Jeg har gitt beskjed til jobben min at jeg ikke spiser kjøtt og da skulle de gi beskjed om dette til de som steller i stand, for det er jo mange med f.eks glutenallergi og melkeallergi. Jeg tenker også på en måte at sau i norge har det greiere enn kyr/gris/kylling der de lever stort sett ute.. men jeg tror ikke jeg hadde klart å spist kjøtt igjen, sånn fysisk sett :S Har liksom opprettet en slags mur foran meg. Jeg foretrekker helst å ikke spise dette, jeg kan jo alltid spise potetene og grønnsakene, men jeg virkelig hater alle disse spørsmålene og blikkene jeg får da jeg forteller at jeg ikke spiser kjøtt. Spiser fisk da, og har alldri smakt på lutefisk. I min familie går det liksom i pinnekjøtt og ribbe..

Falaffel eller linsekompost kanskje....

Livet er herlig uten andres kjød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du gir beskjed tror jeg nok ikke det er noe problem for deg å få et kjøttfritt alternativ. Jeg har vært på et julebord der de fiksa det lett som bare det. Sånn er det nok de aller fleste plasser. Bare du spør, så ordnes det! :)

Til juleaften lager jeg nøttestek. Det er kjempegodt, og så forsyner jeg meg av det samme tilbehøret som de andre. Anbefales virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å prøve meg på nøttestek i jula, men hvordan smaker egentlig denne? Hvilken smak er mest dominerende? :) Ja kan høre med dem imorgen, men er ingen problem for meg å spise potet, saus og grønnsaker heller da:p eventuelt prøve meg på lutefisk hvis tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...