Gå til innhold

Hjelp til PF eller en annen diett


martiiin

Anbefalte innlegg

Har lest en del om PF (periodisk faste) nå og trur det begynner og sitte sånn ok opp i toppen ;)

Det er mulig det jeg skal spørre om er diskutert fra før, men orker ikke bla i de 40 sidene i PF tråden nå. Startet med fasten kl 20 i går kveld. Det siste jeg fikk i meg var 30g proteinpulver.

Tenker måltidene blir som følger:

M1 11:30

M2 16:30

Trening 17:30 til 18:30/19:00

M3 20:00

Målet mitt er hovedsakelig og få såppas lav fettprosent at magemuskler og slik kommer fram :D Tenker dette skjer rundt 75kg. Men vill heller ikke miste for mye muskelmasse. Har en del magefett som jeg vill få vekk fort :p

Har ligget på 1500kacl daglig i det siste.

Om meg: 86kg, 181cm og 17år.

Treningen: Har trent styrke i ca 2 år. Trener 3-splitt.

Dag 1: Rygg, biceps og skuldre

Dag 2: Bein

Dag 3: Bryst og triceps

Dag 4: Fri

Så begynner jeg på dag 1 igjen.

Går i motbakke på mølla i ca 30 min rundt 3-4 ganger i uka.

Det jeg da lurer på er hva folk tenker om 1500kacl? Vill jeg gå ned fort med et slik inntak?

Slik har jeg tekt og få det til (Snacks er det jeg tar etter trening):

post-13349-14440895674325_thumb.png

post-13349-14440895674807_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, diettoppsettet ditt ser mer ut som psmf, ikke noé galt med det altså, men strengt tatt ikke nødvendig. Du har passe med protein og det er bra :-)

Jeg er ingen spesialist på pf, men jeg har eksperimentert litt med meg selv. Jeg fant ut at jeg ikke passer til å bråstarte pf, så jeg begynte med å forskyve frokosten gradvis. Dvs kl 8 et par tre dager, så kl 9 et par tre dager osv.

Jeg synes det ble for ofte å trene styrke hver dag, følte jeg trengte mer tid til restitusjon. Så jeg gikk over til å trene styrke 3 ganger pr uke, og kjørte en tresplit.

På styrketreningsdager øker jeg karbinntaket litt, og totalinntaket litt.

Jeg liker store måltider, så jeg spiser bare to måltider og holder spisevinduet mellom 4 og 6 timer.

Digger pf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basalforbrenningen din, altså det kroppen din forbruker på en dag med total inaktivitet (sengeliggende) er 1911kcal. Du trener seks dager i uken og spiser 1500kcal?! Kamerat, du er 17 år og kroppen din trenger den energien den kan for å vokse. Du er sikkert fortsatt i puberteten, og det siste du burde gjøre er å ligge 400kcal under basalforbrenningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr P - Jeg skal nokk være nøye med og passe på hvordan jeg reagerer på fasting over tid ja :D Mulig jeg får prøve det samme som du gjorde. Har gått fint med og spise til 11:30 - 16:30 - 20:00. Jeg klarer ikke sånne monster måltider som mange bruker på PF, så jeg må fordele det på 3 stk :hungry: Det med trening er litt variert :jimlad: Viss jeg kjenner at kroppen ikke klarer en styrke økt, så tar jeg heller en liten gåtur ;)

krabbeklo - viste ikke at kroppen gjordet så mye selv :wideyed: Ligger på 1500 - 2000 kacl. Jeg forbrenner ca 3000 daglig :p Hvor mye bør jeg ligge på for og gå ned fort i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr P - Jeg skal nokk være nøye med og passe på hvordan jeg reagerer på fasting over tid ja :D Mulig jeg får prøve det samme som du gjorde. Har gått fint med og spise til 11:30 - 16:30 - 20:00. Jeg klarer ikke sånne monster måltider som mange bruker på PF, så jeg må fordele det på 3 stk :hungry: Det med trening er litt variert :jimlad: Viss jeg kjenner at kroppen ikke klarer en styrke økt, så tar jeg heller en liten gåtur ;)

krabbeklo - viste ikke at kroppen gjordet så mye selv :wideyed: Ligger på 1500 - 2000 kacl. Jeg forbrenner ca 3000 daglig :p Hvor mye bør jeg ligge på for og gå ned fort i vekt?

Hvorfor skal du gå fortest mulig ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man ønsker gjerne å bevare mest mulig muskelmasse ved vektnedgang så ikke legg deg på mer enn 500kcal underskudd i det lange løp. Fortsett å spis like mye protein som du gjør, tren tung styrke tre ganger i uka, ikke overdriv på kardioen, og ligg i et moderat underskudd. Da vil du gå ned i vekt og samtidig bevare, og om du er riktig riktig heldig, bygge muskelmasse. Å ligge på det underskuddet som du gjør høres verken sunt eller kjekt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hjelp folkens :D Dere har sikkert bedre peiling enn meg på dette, så det er vell bare for meg og høre etter ;) Kutter treningen til annenhver dag. Men hvor ofte, lenge og når bør jeg ha litt kardio? Da tenker jeg på rask gange i motbakke og ikke løping.....

Når det kommer til mat så kan jeg legge på litt karbs, slik at jeg havner på rundt 2300-2400 kacl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre kardio så ofte du vil, dvs så lenge du har lav til moderat intensitet. Pulsen er en god indicator på intensitet, den bør ligge på 140 eller lavere (min personlige mening)

Følg nøye med på vekta hvordan den forandrer seg etter den første uka. Går du ned mer enn ett halvt kg pr uke, så bør du spise mer. Pass på å få i deg essensielle fettsyrer de er viktigere enn en skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PF er ikke en diet, men et spisemønster. Det er viktig å huske at det ikke passer for alle. Det finnes ikke noe magisk over PF som gjør at man går ned i vekt, men hva man putter i seg og hvordan man trener, kcal inn, kcal ut. Om man må planlegge for mye og venne seg til å leve på PF, så føler jeg at det blir litt feil.

Men Keegil kan vel kanskje litt mer om dette enn meg? Ok, Kjetil, jeg VET at du kan MYE mer enn meg om dette, rett meg opp om jeg sier noe feil :)

Men for all del, les deg opp på alt du kan om PF, og spessielt artikklene om det, du finner fort ut om det er noe du kan leve på over tid, eller om det ikke passer deg i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr P - Det høres bra ut ;) skal følge med på pulsen neste gang jeg er på mølla. Veier nå 83-84 etter middag og med klær på .... har vist gått litt fort ned :sorry: Merker at magen har forandret seg litt (y) Tar omega-3 tilskudd

Astrid - Skal prøve det ut ca i 1 uke, så får jeg se etter det om det er noe for meg (y) Har kjørt PF siden onsdag og synes det er genialt :woot: HATER frokost... er ikke sulten i det hele tatt :grumpy: Har lest ganske mye om PF og tror selv jeg forstår det ganske godt nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...