Gå til innhold

PSMF dietten


sowfi_

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 21 år, som trener aktivt, men trenger en god diettplan å følge. Føler meg litt dum, har prøvd å sette meg inn i PSMF dietten, da jeg har hørt og lest mye positivt om den, men er ikke helt lett å sette seg inn i den. Noen som har noen tips eller kunne hjulpet meg med en plan?

Er 175 cm høy, 74kg og vil ned til 60-62kg. Trener fire ganger uken, både styrke og utholdenhet.

Blir veldig takknemmelig for svar da jeg prøver dette ut for første gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666

Her er oppskrift på hvordan du følger denne dietten LETT !

Kosthold per dag:

Maks 20gram karbohydrater

Maks 20gram fett+essensielle fettsyrer(f.eks tran,lakseolje osv)

2,5g protein X med ønsket kroppsvekt!(f.eks 75x2,5g=187gram protein ish)

Trening:

3x fullkroppstrening: Se gjerne på "starting strength" programmet som ligger her(veldig mye baseøvelser som er bra for kroppen)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er oppskrift på hvordan du følger denne dietten LETT !

Kosthold per dag:

Maks 20gram karbohydrater

Maks 20gram fett+essensielle fettsyrer(f.eks tran,lakseolje osv)

2,5g protein X med ønsket kroppsvekt!(f.eks 75x2,5g=187gram protein ish)

Trening:

3x fullkroppstrening: Se gjerne på "starting strength" programmet som ligger her(veldig mye baseøvelser som er bra for kroppen)!

Tusen takk for svar, settes veldig pris på :) Holder på å sette meg skikkelig inn i det nå, lage matplan osv. så får vi se hvordan det går! Gleder meg til å prøve det ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hva er det som er vanskelig med psmf?

Det er ganske essensielt å ha kunnskap om dietten man følger. En plan i seg selv er ikke dumt. Prøving å feiling må til.

Hvordan ser treningen din ut? Går styrketreningen bra?

Hei! Jeg var litt usikker med henhold til kosttilskuddene osv., men tror jeg har satt meg ganske så godt inn i det nå, så er vell bare til å prøve :)

Treningen min går veldig bra, trener egentlig håndball og håndballrelatert styrketrening. Håndball i sesong er fire-fem ganger uken, så får det meste av kardioen inn i treningen der!

Styrketreningen utenom ser slik ut:

Økt 1 -

Knebøy: 1x10 oppvarming + 3x8RM eksplosivt

Frivending: 3x8RM eksplosivt

Benkpress: 1x10 oppvarming + 3x8RM ekplosivt

Chins: 3xmax underhåndsgrep

Dips: 3xmax

Brutalbenk 2xmaks

Økt 2 -

Utfall forover: 3x6RM på hver fot

Kickstøt: 3x8RM ekplosivt

Skråbenk: 1x10 oppvarming + 3x8RM eksplosivt

Pullover 3x8RM

Stående Roing 3x8RM

Nordic hamstring 3x10

10+10+10+10x2 medisinball

+ eventuelle "egenøvelser" som f.eks. markløft, skulderpress, bicepscurl, sideplane, rygghev, etc.

Hvordan mener du dette ser ut, greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har begynt på PSMF nå, har satt meg ganske godt inn i dietten og skjønte nå fra et inlegg over at omega3 oljen ikke teller når man skal ha max 20 g fett. Det jeg lurer på er om dette gjelder MCT-Olje også? Jeg spiser 5 kapsler med omega 3 og en spiseskje med MCT olje på morningen, noe som utgjør 15 g fett til sammen som er nesten hele dagsinntaket. Skal dette regnes med når jeg regner ut hvor mye fett jeg skal ha i løpet av dagen?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ignorerte helt det med 3-4 håndballtreninger i uka. Psmf er nok ikke noe for deg med så høyt aktivitetsnivå.

En mild variant med moderat kcal underskudd er nok veien å gå.

Jeg kan helt fint trene hard styrke og kondisjon med rndel reduksjon av karb. Så lenge jeg har refeeds 1 gang i uka. Prøv å finn det som funker for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er uenig med at PMSF ikke kan kombineres med høyt kcal forbruk, Jeg hadde ~2,500 kcal underskudd om dagen i to ukes tid, fikk i meg proteinene,vitaminene og fettstoffene jeg ble anbefalt. Bare å være veldig disiplinert, kutt ut ALT av unødvendige kcal, f.eks en pakke extra er 21kcal, det hadde vært en hel ekstra gulrot til middagen det!

Gikk ned i fett%. - 3kg kroppsvekt (uke etter avsl diett) og styrke var vedlikeholdt

NB! Er ingen ekspert,snakker bare hvordan dette fungerte for meg og min kropp.At jeg beholdt styrke kan ha sammenheng med at dette var første gang jeg ikke var på fylla 2 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...