Gå til innhold

Sovner etter trening


marjoh

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg opplever en gang i blant. Etter jeg er ferdig med en styrkeøkt og fått i meg næring, ender

jeg opp med å duppe av på sofaen. Er dette vanlig da? Har nå noen års historie med ME, men dette er jeg

friskmeldt fra (har friskmeldt megselv, med andre ord).

Næringen jeg får i meg etter trening er: Rett etter endt økt - 20 g proteinpulver + 20 g carbs.

Ca en time etter: Dette varier veldig, nå som jeg ikke er på så streng diett lenger. Blir ofte et par brødskiver

med proteinrikt pålegg + 20 g proteinpulver i skummet melk.

Før trening kan jeg enten være fastende (10 g bcaa) eller så spiser jeg en boks med kesam, ferske bær

og en neve usaltede nøtter.

Har opplevd å sovne både når jeg har trent på tom mage og når jeg har spist før. Noen andre som har

opplevd dette eller som vet hva det kan være? Spiser jeg for lite? Spiser jeg feil? Eller har det bare vært en god treningsøkt?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening hadde ofte den effekten på meg i begynnelsen, men heller sjelden jeg sovner etter øktene nå. Sannsynligheten for at jeg sovner etter økten er betraktelig større om jeg trener tidlig enn sent på dagen. (Men kan nevnes at min mor kubber på sofaen etter øktene sine titt og ofte.) Jeg spiser ganske solid og er i aktivitet mesteparten av dagen, tror det også kan spille inn på hvordan øktene påvirker søvnrytmen.

Sover du nok og godt om nettene? Spiser du greit i løpet av dagen? Aktivitetsnivå utenom treningene?

Uansett savner jeg nesten egentlig powernapen etter trening, det var ganske kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...