Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Søtpotet og vanlig potet er ikke i slekt med hverandre, men kan brukes til det samme.

Det jeg har lært i mat og helse timen er at mat med sprekere farger gir mye forskjellige sunne stoffer og søtpotet inneholder mye vitamin C, E og A samt kostfiber og betakaroten. Den har derimot mer sukker enn den vanlige poteten. 5 % vs 0,5 %. Altså mer karbohydrater i form av sukker enn vanlig potet.

Jeg som ikke er så glad i vanlige poteter, spiser heller søtpoteter. (men ikke så ofte) Gjerne bakt i ovnen med hvitløkssmør :hungry:post-15752-14440894140055_thumb.jpg

Annonse

Men de ovnsbakte potetene dine så veldig gode ut, Sfl. Hvor lenge steker du de i ovnen? Snitter du de opp først?

Takk for det :)

Først stikker jeg små hull i dem med gaffel og smører de inn med litt olje. Inn i ovnen i 45-50 minutter til de blir møre. Så lager man snitt til smøret når de er ferdig :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...