Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er problemene du har med knærne?

Vurderte også støttegreier til knærne mine en periode, men droppet det. Det som fikset problemene mine var mer fokus på støtte/balanseøvelser for muskulaturen rundt kneet + styrke beina med øvelser som ikke belastet knær så mye. :)

Vurderte også støttegreier til knærne mine en periode, men droppet det. Det som fikset problemene mine var mer fokus på støtte/balanseøvelser for muskulaturen rundt kneet + styrke beina med øvelser som ikke belastet knær så mye. :)

Er liksom sånn ``trenings/belastings vondt``litt vanskelig å beskrive :) Nesten som de noen ganger blir litt rusten. Får vel prøve å bytte ut knebøy med frontbøy. Kanskje det hjelper.

Det er mye rart som kan gi smertelette, men om du faktisk ønsker å støtte kneet må det noe virkelig skikkelige saker til - du støtter ikke opp de enorme kreftene som virker under knebøy med ei lita fille. Når det er sagt vil du antagelig føle mindre smerte ved å tape fast et bananskall med gjennomsiktig scotch tape fra rimi.

Ved å optimalisere blodgjennomstrømning og oppmykning av musklatur og bindevev rundt kneleddet kan en forebygge mye skadeproblematikk. God oppvarming og knevarmere er anbefalt. Å legge støttebånd rundt et allerede smertefullt kne i den hensikt å kjøre tung knebøy er et råd en bør ta med minst en klype salt.

Annonse

Har du lyst å utdype litt? :)

Har selv kjent at knærne mine har blitt litt "rustne" i det siste, kjenner ikke smerter, men det "knekker" litt inni der og kan være litt ubehagelig. Tenkte å bli flinkere til å varme opp og kjøre litt alternative øvelser fremover for å se om det hjelper. Men er usikker på hvordan en beinøkt med oppvarming bør se ut :unsure:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...