Gå til innhold

Kolonoskopi - smart siste måltid før faste?


sihansen

Anbefalte innlegg

Jeg skal inn på kolonoskopi på fredag klokken 12:00, og må faste i 24 timer før dette.

Noen gode tips til hva mitt "last supper" kan bestå av for å lide minst mulig uten mat?

Jeg har i åresvis spist minst hver tredje time, så tror dette kommer til å bli vanskeligere enn selve kolonoskopien. Jeg spiser ikke kjøtt, men utenom det er jeg åpen for det meste!

Også om noen har tips til te/kaffe-drikker som kan hjelpe i timene som kommer.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er sikkert ikke hjelpsomt, men jeg ville spist det du har aller mest lyst på..!!! =)

for å døyve den verste sulten kan du prøve drikkebuljong? Smaker hvertfall litt som mat.. :p

ellers kan jeg si at å faste når en "må" ikke er så vanskelig - da har liksom ikke noe valg. Bare vær innstilt på at JA du kommer til å være sulten, men NEI det gjør faktisk ingenting. Vi tåler å være sultne når det gjelder ett lite døgn. For å unngå å bli for slapp kan du drikke litt jucie, og evt proteinshaker dersom det er ok når magen skal være tom? Vet ikke hvor strengt du skal faste.

Anywho - lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg spiste to ekstra grove rundstykker med egg på som siste måltid. Så levde jeg på fun light, sprite og te. Fikk lov til å drikke klare væsker, ikke kaffe, farget brus, juice, melk. Jeg er av den typen som har et sort hull i magen og MÅ ha mat hele tiden, men det gikk veldig greit med fastingen. Var verre med det avføringsmiddelet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt en

Jeg spiste to ekstra grove rundstykker med egg på som siste måltid. Så levde jeg på fun light, sprite og te. Fikk lov til å drikke klare væsker, ikke kaffe, farget brus, juice, melk. Jeg er av den typen som har et sort hull i magen og MÅ ha mat hele tiden, men det gikk veldig greit med fastingen. Var verre med det avføringsmiddelet...

Helt enig. Fasten gikk utrolig greit egentlig, så fort jeg var over "kneika", men avføringsmiddelet var noe av det verste jeg har vært borti hele mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...