Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er så fersk når det kommer til dette med trening osv at jeg aner ikke noe som helst. Kort fortalt, jeg veier 88 kg fordelt på 164 korte centimeter, og vil ikke bare ned i vekt, men jeg vil ha en stram og fin kropp med tid og stunder.

Men så til spørsmålet.. Vil jeg dra nytte av noe kosttilskudd i form av proteinpulver eller lignende nå på dette stadiet, altså før jeg har gått ned noe i hele tatt? Og evt hva? Aner ikke noe som helst om temaet, så hold ut med meg :p

Kom med meninger, alle som en :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13015-hvilke-kosttilskudd-burde-jeg-ta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kosttilskudd som kunne egnet seg for deg er:

1) Omega-3, dersom du ikke får i deg fet fisk opp til flere ganger i uka

2) Proteinpulver, dersom du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten. 2-2,5g pr. kg kroppsvekt. Har du en oversikt over kaloriene dine og hvor de kommer fra?

3) Multivitamintilskudd, dersom du spiser såpass lite at du ikke får dekket det gjennom maten.

Ellers er det den faste føden du får i deg som er viktig. Kosttilskudd er nettopp tilskudd hvis du ikke får i deg det du skal gjennom maten :)

Akkurat nå har jeg lite oversikt over kalorier og næringsinnhold, må finne med en smart måte å gjøre dette på, ikke alltid greit å skrive ned med to små som vil ha oppmerksomhet. Men må bare finne en løsning på det. Er redd det er fryktelig mye karb i kostholdet mitt i forhold til hva det burde.. Burde gjerne starte å logge måltidene, har heldigvis et par gode apper for det her på ipad'en :) får gjerne en bedre oversikt over hva jeg trenger da.. Har ikke tenkt så mye på det for å være ærlig, så takk for tilbakemelding :)

Har gjort det en gang før, telte da kun kalorier, trente ikke. Og jeg slet veldig med å klare å være variert i kostholdet. Håper virkelig jeg får det til denne gang, for ellers holder jeg dessverre ikke lenge ut.. Så nå må jeg bare være flink å finne sunne, gode oppskrifter!

Annonse

2) Proteinpulver, dersom du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten. 2-2,5g pr. kg kroppsvekt. Har du en oversikt over kaloriene dine og hvor de kommer fra?

Unødvendig mye protein når kroppsvekten er såppass høy i forhold til vekt ;)

Annonse

Stiller meg bak rådene nevnt over, og vil bare tipse om hår-, hud- og neglpiller. Spiller ikke inn på treningsavkastningen så klart, men sunn hud, sterke negler og flott hår spiller jo også inn på hvordan man fremstår.

Er på ingen måte nødvendig om man er flink til å få i seg alt man trenger via kosten, men er jo ikke alle av oss som er det. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...