Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Et spørsmål, på 1 mnd, har jeg kun økt 10kg på benkpress, mens på rygg og armøvelser har jeg økt gjerne det 3-dobbelte prosentmessig i løpet av samme perioden.. Er det noe jeg gjør feil eller tar det bare lengre tid å øke i benkpress?

Brystprogrammet mitt ser slik ut :

Benkpress :

70x6

70x7

70x6

80x2

80x2

Skråbenk med manualer :

25x8

25x7

25x5

22,5x8

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13007-d%C3%A5rlig-fremgang-p%C3%A5-benkpress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et spørsmål, på 1 mnd, har jeg kun økt 10kg på benkpress, mens på rygg og armøvelser har jeg økt gjerne det 3-dobbelte prosentmessig i løpet av samme perioden.. Er det noe jeg gjør feil eller tar det bare lengre tid å øke i benkpress?

Brystprogrammet mitt ser slik ut :

Benkpress :

70x6

70x7

70x6

80x2

80x2

Skråbenk med manualer :

25x8

25x7

25x5

22,5x8

du har jo økt 2,5kg pr uke, det er jo kjempebra!

Du kommer til å øke mer i enkelte øvelser. :)

10 kilo på en måned er dritbra da. Er vanskelig å si noe om programmmet ditt generelt da jeg ikke vet hvilket oppsett du baserer deg på, hvis det er der i det hele tatt. Hvordan planlegger du progresjonen din feks?

Jeg viser alltid denne filmen til folk som spør om benkpress, hvorfor? Fordi Dave Tate er sjef!

Dere sier noe der, jeg har ikke tenkt på det på den måten der før... Jeg er nybegynner innenfor dette her som dere sikkert skjønner :p Jeg går etter en enkel oppskrift at klarer jeg 3 sett på 8 reps så øker jeg vekten, men har lest meg opp en del de siste dagene og ser at folk kjører heller mindre reps og flere sett så jeg prøvde meg litt på det forrige trening som dere ser i første posten, så jeg tenker å prøve å kjøre det sånn den neste mnd så ser vi om ikke jeg er klar for 300kg om 1 år :p:ROFLMAO:

10 kilo på en måned er dritbra da. Er vanskelig å si noe om programmmet ditt generelt da jeg ikke vet hvilket oppsett du baserer deg på, hvis det er der i det hele tatt. Hvordan planlegger du progresjonen din feks?

Jeg viser alltid denne filmen til folk som spør om benkpress, hvorfor? Fordi Dave Tate er sjef!

Er desverre ute på en båt og dupper med rævva internett så all streaming er forbudt, men skal sjekke ut videoen ved første land-anledning :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...