Gå til innhold

Hvor mye er nok?


idabjo

Anbefalte innlegg

Jeg har i mål om å gå ned i fettprosent. Jeg trener rundt 4 ganger i uka, men som mange jenter så er jeg usikker på om jeg gjør det riktig i forhold til hva jeg vil oppnå.

til nå har jeg jogget 4x4 to ganger i uka, aerobic (høy intensitet) en gang og styrke en gang. Er dette feil prioritering? Jeg har lest at en burde satse mer på styrke og energiunderskudd om man vi gå ned i fettprosent. vil dette si at jeg bør endre prioriteringen til styrketrening 3 ganger og en dag med utholdenhet?

(jente, 21 år. 65kilo, 173cm, fettprosent på 30)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Bare husk å holde proteininntaket høyt nok når du reduserer matinntaket. Grønnsaker gir mye nødvendige mineraler, vitaminer og sporstoffer, uten å gi mye kalorier, så kutt ned på det som er unødig fett og karbohøyt, ikke kjøtt og grønnsaker og bær. Bruk diett.no eller lignende steder for å sjekke hvor mye kcal du får inn pr dag. Og lag GOD mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for svar. Jeg leste et sted at når du når en viss vekt i forhold til din kroppsbygginging, høyde osv, så blir det vanskeligere å gå ned i vekt ved bruk av energiundrrskudd. Altså at kroppen etterhvert vil venne seg til underskuddet og justere seg deretter. Stemmer dette? I så fall vil det jo bli ekstremt vanskelig å gå ned i vekt, og jeg bør regne med at det vil ta lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke veldig på det, nei. men jeg prøver å ikke spise ris, hvitt brød og lignende. Det går mye i knekkebrød med ost, kjøtt og diverse grønsaker. hvis jeg satser på et kaloriunderskudd på rundt 700 om dagen, vil det medføre et gjennomsnitelig vekttap på rundt 0,5 kilo i uka? mener jeg har lest det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...