Gå til innhold

Overbelastningen i leggene går ikke vekk?


lub

Anbefalte innlegg

Sliter voldsomt med overbelastning i leggene. Var hos legen for noen uker siden og fikk høre at jeg fint kunne trene likevel, og at det kom til å gå over snart. Nå har det gått nesten en måned, og det er fortsatt like ille, om ikke enda verre. Synes legen var veldig rask til å stille "diagnosen". Han trykket litt på leggen, og ba meg gå på tær. Det var det. Det gjør veldig vondt når jeg trykker på et bestemt sted, men han trykket ikke der, og det var bare litt ømt der for 4 uker siden. Nå er det blitt mye verre. Jeg løper 3 ganger i uken, i tillegg til at jeg går på turn. Har prøvd å bytte ut noen av løpeøktene men alternativ kondisjonstrening som f.eks. sykling eller svømming, for å belaste leggene mindre. Legen ba meg ta det rolig hvis det gjorde vondt, men den verste smerten kommer etter jeg har løpt, så det er vanskelig å vite når leggene har fått nok. Nå sitter jeg litt fortvilet etter å ha brukt over en halvtime hjem etter å ha løpt. Jeg bruker vanligvis maks 10 minutter på dette. Det gjør forferdelig vondt, og jeg føler egentlig ikke at legen gjorde en god nok jobb. Smerten er virkelig intens på sitt verste. Bør jeg gå til fysioterapeut eller noe lignende? Det er svært plagsomt ettersom det ikke blir noe bedre. Kun veldig hard tøying gjør det bedre, men det er slitsomt å måtte tøye såpass mye etter hver løpeøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjør forferdelig vondt, og jeg føler egentlig ikke at legen gjorde en god nok jobb. Smerten er virkelig intens på sitt verste. Bør jeg gå til fysioterapeut eller noe lignende?

Legen din kan ikke veldig mye om dette, ta deg en tur til en fysioterapeut. Rådet over om egenmassasje, dynamisk oppvarming og tøying er verdt et forsøk, men når det plager deg såpass som dette synes jeg du burde få noen til å se på det. Jeg klarer ikke å stille noe diagnose uten å ha sett på deg, så råd blir veldig generelle (dvs rådet mitt er egentlig å ta en tur til noen som kan undersøke deg skikkelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Sliter voldsomt med overbelastning i leggene. Var hos legen for noen uker siden og fikk høre at jeg fint kunne trene likevel, og at det kom til å gå over snart. Nå har det gått nesten en måned, og det er fortsatt like ille, om ikke enda verre. Synes legen var veldig rask til å stille "diagnosen". Han trykket litt på leggen, og ba meg gå på tær. Det var det. Det gjør veldig vondt når jeg trykker på et bestemt sted, men han trykket ikke der, og det var bare litt ømt der for 4 uker siden. Nå er det blitt mye verre. Jeg løper 3 ganger i uken, i tillegg til at jeg går på turn. Har prøvd å bytte ut noen av løpeøktene men alternativ kondisjonstrening som f.eks. sykling eller svømming, for å belaste leggene mindre. Legen ba meg ta det rolig hvis det gjorde vondt, men den verste smerten kommer etter jeg har løpt, så det er vanskelig å vite når leggene har fått nok. Nå sitter jeg litt fortvilet etter å ha brukt over en halvtime hjem etter å ha løpt. Jeg bruker vanligvis maks 10 minutter på dette. Det gjør forferdelig vondt, og jeg føler egentlig ikke at legen gjorde en god nok jobb. Smerten er virkelig intens på sitt verste. Bør jeg gå til fysioterapeut eller noe lignende? Det er svært plagsomt ettersom det ikke blir noe bedre. Kun veldig hard tøying gjør det bedre, men det er slitsomt å måtte tøye såpass mye etter hver løpeøkt.

Enten: ta det helt med ro i noen uker. og tøye osv;)

Eller oppsøkt fysio for videre veiledning.

Ofte kan det løses med øvelser og rolig trening. Ikke løping osv.. men litt aktivitet må til!

Det du burde få lært litt om: beinhinne betennelse:) Må være ekstremt forsiktig sånn at det ikke utvikler seg til det!:) Så søk litt ang dette;) (føles som stokker i leggene hvis du har det under løping f.eks for min del)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...