Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en spiseforstyrrelse der jeg har et relativt lavt inntak av mat hver dag. Ca, 500-600 i snitt, tenker jeg. Jeg holder på å jobbe meg ut av den, og en av måtene å gjøre det på er at jeg har startet med styrketrening.

I helgen har jeg hatt det vanskelig,og hatt min første matsprekk noen sinne. Spist det som føles som fra morgen til kveld. I dag har jeg spist en posjon tandorikylling med salat, litt sodd, litt potetgull, en stripe sjokolade og fire knekkebrød med brunost. I går og fredag spiste jeg også langt mer enn jeg pleier å spise. Så gikk jeg på trening i dag. Og wow, for en forskjell! Pluselig perset jeg i alle øvelser, hadde supermye energi og følelsen av at jeg kunne holde på i en evighet til tross for høy intensitet.

Så, kan dette være tilfeldig, eller er det sannsynligvis matinntaket som har æren for dette? For i så fall har jeg virkelig undervurdert det, dette var jo en helt annen verden!

Fortsetter under...

Såklart har det noko å sei. Du fylle jo opp energi lagra dine. Det lave inntaket, vil knapt vera nok til å dekka basalforbrenninga di (altså, det kroppen trenge for å fungera). Eit overskudd vil nok gi deg mykje meir energi og trykk på trening:)

Edit: Håpa du blir frisk, og ønske deg masse lykke til!(y)

Så, kan dette være tilfeldig, eller er det sannsynligvis matinntaket som har æren for dette? For i så fall har jeg virkelig undervurdert det, dette var jo en helt annen verden!

Dette er garantert ikke tilfeldig. Bra og mye nok mat er helt essensielt for å prestere på trening :)

Og god bedring :)

Inntaket ditt, om det er slik du sier, er ikke nok til å holde kroppen oppe om du så hadde ligget stille og kikket i taket en dag, så det er klart du vil oppleve høyere energinivåer og en fremgang på styrketreningen din.

Anbefaler videre at du tar kontakt med behandleren din og får videre råd når det kommer til trening i kombinasjon med spiseforstyrrelse. Stenger denne tråden.

Les mer her:

Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...