Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tror ikke han mente at det er farlig å ta mer enn 6 repetisjoner i markløft.

Jeg tenker at mer enn 6 reps i markløft kan være farlig om det går utover teknikken din, at du glemmer av teknikken å prøver å ta de siste repetisjonene. Det gjelder jo egentlig alle øvelser, om teknikken er dårlig og du har på en god del vekter, så kan du skade deg selv. :)

DET henger jeg med på, alt er jo potensielt farlig med dårlig teknikk, men det ble liksom ikke spesifisert noen ting :p

Fortsetter under...

øvelsene i seg selv er det ikke noe i veien med, men det kan lønne seg å ha et større volum på øvre rygg enn på pressøvelser, for å unngå fremoverroterte skuldre, dårlig holdning og skulderproblemer.

Ser ikke noen store problemer med periodiseringa nei..

Hvilke øvelser er bra for å forebygge fremoverroterte skuldre og dårlig holdning? Både jeg og min bror sliter med dårlig holdning.

Hvilke øvelser er bra for å forebygge fremoverroterte skuldre og dårlig holdning? Både jeg og min bror sliter med dårlig holdning.

Mener at facepull skal kunne hjelpe på fremoverroterte skuldre + alt annet som går på baksiden.

Nå siterer jeg ifra et innlegg larskr skrev før angående dette. "Har du fremoverroterte skuldre er det viktig at dra:press forholdet ditt er 2 eller 3:1. Altså, for hver pressøvelse, gjør du 2 eller 3 draøvelser"

Agree. Lats-øvelser, midtre/nedre trapz og romboideus, Facepulls, høy sittende roing, omvendte flies, med mer. :)

• 2 måneder senere...

Har i det siste mistet litt kontroll over kaloriinntaket mitt, men klarer (stort sett) øke med 2,5 kg på hver øvelse på hver økt. Både dager jeg kjører 4 rep, 6 rep og 12 rep. Er det at jeg øker ensbetydende med at jeg spiser nok? Med nok så tenker jeg hovedsakelig på nok i forhold til å øke i styrke og muskelmasse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...