Gå til innhold

Noen gode øvelser?


dominus

Anbefalte innlegg

Selvsagt er ikke dopen i seg selv direkte årsak. Men må jo si meg enig i at det antageligvis har en relevans når det er fellesnevneren i brorparten av tilfellene, som nevnt over. Det er jo kjent at den voldsomme muskel og styrkeøkningen ved bruk av stereoider ofte er større en ledd, sener og muskelfester kan takle. Derfor er det anbefalt (i den grad man kan anbefale noen noe så idiotisk som å bole) å ha et solid treningsgrunnlag før man bruker hjelpemidler. Les f.eks. litt på stereoider.net, der er en del intressant info. Å kalle det for idiotisk å se muskelavrivninger og dopingbruk i sammenheng er.. Vel, idiotisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er ikke dopen i seg selv direkte årsak. Men må jo si meg enig i at det antageligvis har en relevans når det er fellesnevneren i brorparten av tilfellene, som nevnt over. Det er jo kjent at den voldsomme muskel og styrkeøkningen ved bruk av stereoider ofte er større en ledd, sener og muskelfester kan takle. Derfor er det anbefalt (i den grad man kan anbefale noen noe så idiotisk som å bole) å ha et solid treningsgrunnlag før man bruker hjelpemidler. Les f.eks. litt på stereoider.net, der er en del intressant info. Å kalle det for idiotisk å se muskelavrivninger og dopingbruk i sammenheng er.. Vel, idiotisk

Som jeg sa over så innrømmer jeg at jeg tok feil og

Jeg er ikke ekspert på dette området og burde vel heller ikke ha uttalt meg.

Det som fikk meg til å kommentere var en kommentar av Liftingforlife på youtube der han sa at underhåndsgrep gir større sjanse på "bicep tear" enn å ha et nøytralt/overhåndsgrep.

Har nå sendt en melding i innboksen der jeg spurte om han kunne forklare hvorfor sjansen for bicepsskader øker. Ian, altså han som eier Liftingforlife har jeg erfaringer med at informasjonen han gir ut er så og si 99% riktig.

Kanskje jeg burde gjort litt mer research før jeg begynte å komme med påstander jeg ikke hadde noe kjennskap til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For bicep, så anbefaler jeg EZ curl eller chins. Hvorfor? Du bruker mer vekt enn isolasjonsøvelser + mer vekt, større grunnlag for muskeløkning.

For tricep, smalbenk, liggende tricep extension og dips. Hvorfor? Samme som over her.

Skuldre, pushpress, militærpress. Hvorfor? Gues what? Same as above!:)

haha, jeg som har trodd chins var skulder og rygg :banghead:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...