Gå til innhold

Lite D-vitamin...


Mette L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er det lurt å ta D-vitamintilskudd generelt? Jeg vet ikke om jeg har for lite, men er det dumt å ta noen likevel?

Jeg skal til syden om en uke da, så det hjelper jo litt på! :D

Du kan jo bruke: www.diett.no, å fylle inne hva du spiser hver dag..så vil du se hvordan du ligger ann i forhold til ADI "Anbefalt daglig inntak" på D-Vitamin og mange andre ting! jeg har nettoppe startet med det..gjort det ca en uke, krever noen få minutter hver dag..men er virkelig verdt det! Det gjør det veldig enkelt å regulere kostholdet på ved hva du trenger mere av og hva du kanskje må kutte ned på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke: www.diett.no, å fylle inne hva du spiser hver dag..så vil du se hvordan du ligger ann i forhold til ADI "Anbefalt daglig inntak" på D-Vitamin og mange andre ting! jeg har nettoppe startet med det..gjort det ca en uke, krever noen få minutter hver dag..men er virkelig verdt det! Det gjør det veldig enkelt å regulere kostholdet på ved hva du trenger mere av og hva du kanskje må kutte ned på! :)

Jeg logger allerede maten min på vektklubb, men det står ingenting om vitaminer der. Jeg bare lurte på om det var greit å ta sånn generelt eller om det ikke er vits i med mindre man har underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du får i deg vit D gjennom fet fisk og melk? Har du vært mye i sola i det siste ? :)

Har nok ikke vært noe mer i solen enn andre, men jeg skal innrømme at jeg spiser en god del laks og en del melkeprodukter (Mager kesam, CC, melk), men vil ikke tro jeg spiser spesielt mye mer laks eller melkeprodukter enn andre her på FB :)

Skal snart ta nye prøver, så får vi se om det er all den solen vi fikk i sommer som hadde skykden ;) Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...