Gå til innhold

dahoiv

Medlemmer
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. dahoiv

    Løpeprogram

    Fra forskere ved NTNU: http://www.ntnu.no/cerg/treningsprogram
  2. En artikkel som argumenterer for at 20g proteiner 6 ganger om dagen er optimalt: http://www.climbingnutrition.com/diet/how-much-protein-does-a-climber-need-part-i/ Slik jeg tolker det, så mener de at det er viktigst å spise regelmessig og ofte nok. Mens man ikke har noen effekt av å spise mer enn 20g protein i et måltid. Artikkelen er ment for klatrere, men burde også gjelde for annen styrketrening. Noen tanker eller meninger om det som står der?
  3. Jeg er i samme situasjon, der jeg prioriterer klatring men ønsker å trene noe styrke. Jeg kjører disse øvelsene: Knebøy Roing Markløft Benkpress Militærpress Facepull Mage Jeg har ikke noe fast program for hver økt, men rullerer øvelsene og gjør det jeg får tid til. Men kjører gjennom alle øvelsene minst en gang per uke. Feks slik: Dag1 Knebøy Roing Mage Dag2 Markløft Benkpress Facepull Dag3 Knebøy Militærpress Roing Mage Noen innspill på dette?
  4. Korppshevningsstang til dør selges for 100kr Denne typen: Stang til dør Kan hentes i Trondheim,
  5. Jeg bruker selv den ferske laksen som ligger i aluminiums-former til sushi. Den koster rundt 80kr/kg på rema og kiwi. Pleier å spise den omtrent samme dag som jeg kjøper den, og synes den er veldig god
  6. dahoiv

    Omega3 på IHerb?

    Jeg pleier å kjøpe denne: Natural Factors, RxOmega-3 Factors, EPA 1,500 mg / DHA 750 mg, Natural Orange Flavor, 8 fl oz (237 ml) - iHerb.com Mye omega3 for pengene
  7. Jepp, det kan det: Vitamin D, solvitaminet som øker prestasjonsevnen - Fitnessbloggen
  8. Ja, men noen driver med andre idretter, og dermed prioriterer å trene styrke kun en gang i uka. edit: Så derfor lurte jeg på om det vil være en fordel å trene til failure på de muskelgruppene man ikke bruker på andre idretter.
  9. Så om man kun trener styrke en gang per uke, vil det være en fordel å trene til failure?
×
×
  • Opprett ny...